Skocz do zawartości

Falafell

Uzytkownik forum
  • Ilość treści

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Falafell wygrał w ostatnim dniu 9 Maj

Falafell ma najbardziej lubianą zawartość!

O Falafell

  • Ranga

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. Falafell

    Szlakiem Jedi

    Co prawda mało tu ruchu ostatnimi czasy, ale kto wie, może ktoś zagląda i szuka jakiejś alternatywy dla wszechobecnego GTA i szukałby czegoś bardziej fabularnego, niż konwencja nieco "Sim City", jaką nazwałbym GTA. Jeśli tak, śmiało i serdecznie zapraszam. Gram już prawie pół roku i mowy nie ma, by mi się prędko znudziło. Moja postać jest uczestnikiem prawdziwej, cholernej sagi na kilkanaście tomów już od pierwszych kilku dni gry. Zdążyłem swoim Adeptem Fellem Mohrganem podsunąć pomysł, która postać będzie jedyną mającą szansę na przebicie się przez załogę niezniszczalnego, niepokonanego "Światostatku". Udało mi się zapracować Fellem na miejsce przy stole obradowym w wielkiej naradzie z najwyższym dowództwem systemu Odik w sprawie finału oblężenia na naszym terenie po kilku latach kampanii. Po 5 latach Szlaki zakończyły kampanię inwazji na Głębokie Jądro. W wielkiej bitwie nad Odikiem II wszystkie siły Yuuzhan Vong zostały pokonane. Plan Mistrzyni Elii Vile, wspierany przez Rycerza Siada Avidhala, Padawankę Alorę Valo, co nieco mojego Adepta Fella Mohrgana pomimo ciężkich strat pozwolił na sukces w wielkim, epickim finale. Wchodzimy obecnie w nowe czasy. Musimy odbudować gruzy tego, co zniszczyła zatrzymana ostatecznie plaga. Musimy zdobyć dla naszych Jedi fundusze do przeżycia, musimy zakończyć kryzysy na planecie Prakith, na której Jedi spędzili wiele lat, aby móc zakończyć ten rozdział i szukać sobie nowego miejsca na świecie, liżąc rany po stracie wielu przyjaciół w ostatecznej bitwie. Zebranie sił zdolnych zatrzymać inwazję kosztowało nas wiele układów i trudności, które zaczynają się niebezpiecznie zazębiać. Już tydzień po zakończeniu wojny wybuchł konflikt polityczny między Jedi, Sojuszem Galaktycznym a Zjednoczonymi Klanami Bothan. Głębokie Jądro zostało ocalone, ale ledwo mamy grunt pod nogami. Sam naprawdę nie mogę się doczekać, co czeka szlakową fabułę dalej. Kampania Yuuzhan była rewelacyjna. Kanoniczni Yuuzhanie zbierali sobie najróżniejsze opinie, słusznie. Było tam wiele rewelacyjnych i genialnych pomysłów, a wiele nieudanych, wiele niedokończonych. Szlakowa fabuła wzięła z tego wszystko, co najlepsze. Yuuzhanie byli prawdziwym przeciwnikiem z innego świata, wychodzącym poza wszelkie normy, wymagającym poznawania od podstaw działania biologii ich broni. W kanonie w historii Vongów brakowało przede wszystkim Mocy, fundamentu Star Wars, a szlakowa historia nadrobiła to, odzyskała. Wszystko było opowiedziane w formie "prawdy stojącej za wojną". Nasi Jedi poznawali historie tajemnic wojny, ukrytej prawdy, prób odzyskania Mocy przez Vongów. Wszystkie dziwne, dziurawe wątki w kanonie zostały wykorzystane jako zasłona dymna stojąca za rewelacyjną prawdą. Wszystkie dziwne wątki na temat Mocy z kanonu w szlakowej historii osiągnęły wyjątkowy poziom mistycyzmu, okazało się stać za nimi coś rewelacyjnego, a wszystko, co było świetne, zostało wyciągnięte do maksimum. Ogromnie nie mogę się doczekać, co czeka nas w następnych miesiącach Poznajemy korzenie galaktyki, sięgamy czasów Rakatan, sięgamy czasów, w których nie istniała jeszcze technologia hipernapędów. Zaczyna się rewelacyjnie Zapraszam, nie rozczarowałem się, po pół roku RP zdecydowanie chcę tylko więcej i więcej! Pod tym linkie - https://forum.szlakiem-jedi.pl/podania-f179/rekrutacja-skladanie-podan-t2080.html - jak złożyć podanie
  2. Falafell

    Husaria Role Play

    Tak informacyjnie, gdyby ktoś się zastanawiał.
  3. W GTA i stylu gry, jaki się tam ugruntował, przyjął? Zdecydowanie. Ale GTA i jego pochodne to tylko jeden z wielu wycinków tortu w Polsce. Zdecydowanie największy, może to nawet 30% całego RP, ale poza nim nadal istnieje mnóstwo gier, grup, forów i tyle stylów gry, ilu ludzi się podobierało. Co do komentarzy autora i tego natłoku rang i kolorków, prawdę mówiąc, gdy sam grałem RP na GTA, kupę lat temu, byłem po prostu dzieciakiem. Bez ukrywania się, przyznam, że takie coś na nastoletni mózg działa korcąco xD Internetowa reputacja, dziesiątki rang do przejścia, prestiż, posiadanie szczególnego kolorku, kolorku szczególniejszego niż ten szczególny, nie ukrywam, że na mój nastoletni mózg to naprawdę działało i wielu kolegów z tamtych czasów się pod tym po latach podpisuje xD Serwery mogą tworzyć tacy ludzie, albo optymalizować swoje serwery pod takich ludzi, na jedno wyjdzie. Myślę, że to może być jedną z przyczyn tej dziwnej mody. Że jest niezdrowa i durna, sam powiedziałeś czemu. Nie da się nie zgodzić, ale jeśli coś ma za tą głupotą stać, myślę, że to jeden z możliwych powodów.
  4. Falafell

    LS-STORIES.PL

    Tbh, o ile GTA i RP w konwencji automatyki i serwera MMO jest od jakoś 6-8 lat nie dla mnie, o tyle powiem, że gdybym miał iść na coś tego typu jeszcze raz, to obecnie na pewno jedyne warte rozpatrywania miejsce. Pełen profesjonalizm.
  5. Falafell

    Szlakiem Jedi

    Mały update. Myślę, że w poście powyżej powiedziałem o swoich wrażeniach wystarczająco sporo. Po paru kolejnych miesiącach moge powiedzieć, że z tygodnia na tydzień coraz bardziej mi się podoba i z jeszcze większym przekonaniem powiedzieć, że to rozgrywka dla chcących spróbować całkowitej odmiany od tych wszystkich odmian GTA. Gra przygodowa, z nastawieniem na fabułę, indywidualnych bohaterów. Książka grana na żywo, faktycznie, im dłużej gram, tym bardziej przekonuje mnie ten zwrot xD Gracze z najwyższej półki, widywałem taki poziom tylko u szczególnych PBFowców, którzy potrafili zostawać później w realu pisarzami xD Jeśli ktoś dalej się zastanawiał nad spróbowaniem, to dobry moment. Bardzo niedawno powstała nowa grupa Adeptów, która dopiero zaczyna, w tym ja razem z nią, żeby spokojnie odświeżyć materiał z nauk Jedi. Jedna osoba jest w kolejce na nowego Adepta po wzięciu chwilowej przerwy po zaakceptowaniu podania, druga osoba postanowiła zmienić postać i także do nas dołączy. Kto spróbuje w najbliższym czasie, ma szansę wylądować z piątką kolegów-Adeptów i wspólnie zacząć przygodę od zera, więc to bardzo miły moment na start. Zachęcam do zajrzenia do galerii żeby liznąć trochę klimatu i róznorodności lokacyjnej: https://www.flickr.com/photos/[email protected]/sets/72157669590220485 Ale może najbardziej do poczytania sprawozdań, myślę, że nawet wyrwane z kontekstu swoich kampanii fabularnych mówią dużo: https://forum.szlakiem-jedi.pl/informacje-f152/sprawozdania-t221-390.html Zapraszam na swój discord: Falafel#2584 lub Steama: custard slorg jeśli ktoś chce pogadać. Znam się na Expanded Universe, pomogę wpasować historię, wymyśleć dobre motywy.
  6. Falafell

    Szlakiem Jedi

    Miałem profil na którejś z najstarszych edycji tego portalu, chyba... w 2014? xd Nie mogę już sobie przypomnieć maila, ani loginu, więc mniejsza z tym. Nie pamiętam dokładnie. Od tamtego czasu rzuciłem grę na tych wszystkich odmianach modów do GTA i kilkudziesięciu serwerach. Zrobiłem sobie nowe konto, bo do RP "live" wróciłem w tym roku, właśnie na Szlaku Jedi i pomyślałem, że napiszę coś z perspektywy osoby dobrze znającej to wszystko, co większość portalu rozumie pod pojęciem RP, czyli formułę GTA/GMP. Będąc uczciwym, nie uważam, żeby była to gra, która spodoba się wielu osobom na portalu GTA-centrycznym. Szlak ma tyle wspólnego z GTA i Gothiciem, co na przykład serwery RP na Guild Wars. Gra się przez grę, w czasie rzeczywistym - koniec podobieństw. Przede wszystkim, rozgrywka toczy się fabularnie. Na Szlaku gra się głównych bohaterów w postaci grupy Jedi, o której dużo napisał operator tematu (Namon). Rozgrywane są kampanie fabularne z antagonistami, neutralnymi organizacjami galaktycznymi, toczy się fabułę w stylu książkowej sagi. Nie ma tu niczego w rodzaju rzuconego podłoża fabularnego miasta, którego symulację się później prowadzi. Gra nie ma więc automatyzacji. Każda wyprawa do miasta po odbiór towarów to rzecz organizowana przez GM'a, który najczęściej zaplanuje ci szerokie atrakcje. Przygody mogą czekać przy byle przelocie tak często, że wewnątrz świata gry wytworzył się mem o tym, że tylko najwybitniejsi Adepci wracają z zakupów w mieście bez przygód kończących się ranami xD Domyślnie gra się w bazie Jedi, z której co drugi, co trzeci dzień wylatuje się z mniejszym zadaniem. Rocznie ma miejsce chyba około stu wypraw, przelotów, misji, bitew. Ważnym elementem gry jest szkolenie Jedi. Tutaj zacytuję się po naszym Rycerzu, bo ujął to tak dobrze, że nie mam po co przepisywać. "Wszystko dzieje się w grze, wszystkie ćwiczenia wykonujesz sam. Tutaj uczysz się tego dosłownie, uczysz się wszystkiego, co oferuje mod, który pozwala na naukę Jedi pod każdym kątem. Postać uczy się dobrze prowadzić ciosy Twoimi rękoma jako gracza. Atrybuty ograniczają tu Twoją postać, ale umiejętności zależą tylko od Ciebie. Uczysz się wszystkiego tylko w RP, ale poprzez tę grę, która robi za platformę. To dotyczy nie tylko walki mieczem, ale wszystkiego “fizycznego”, akrobatyki, skradania, itp." Od siebie mogę powiedzieć, że to działa. Może ktoś zna moda OJP 1.2 z czasów zamierzchłej świetności Jedi Academy? xd Moim zdaniem ten system walki jest świetny. Konwencja sprawia, że każdy gracz jest tutaj gwiazdą, głównym bohaterem, dla którego organizowane są eventy w postaci najróżniejszych wypraw i każdy, jeśli się postara, wejdzie intensywniej w dyskusje z innymi postaciami, zacznie grzebać po tematach, ma szansę wpływać na historię na Szlaku jak właśnie jeden z głównych bohaterów dobrej sagi. To serwer, na którym nawet nie wyobrażam sobie gry w grupach powyżej dziesięciu osób, naprawdę xD To jest całkowicie inna konwencja, w której w trzy osoby przeżywasz wyprawę godną krótkiego odcinka Clone Wars, a w 8 osób bitwę o losy całej planety. To rozgrywana historia małej grupy Jedi, która ciągle się czymś zajmuje i przy każdej wyprawie jest konkretny cel i konkretne postacie z którymi się rozgrywa. Gracze, którzy w danej chwili nie są uczestnikami, grają te właśnie postacie. Na przykład, na serwerze jest czwórka osób: ja, Elia, Fenderus i Brostalt. Elia (GM) wysyła Brostalta z zadaniem, a więc po załadowaniu mapy nowej lokalizacji i fajnej narracji mroźnej podróży, ja i Fenderus gramy te pozostałe postacie na zlecenie GM'a. Z mojej perspektywy, a przez ostatnie lata po rzuceniu GTA i Gothica grywałem na Guild Wars, World of Warcraft, różnych PBF'ach, to jest gra dla ludzi, którzy chcieliby spróbować czegoś w rodzaju PBF w trybie na żywo, do tego byłoby najbliżej. Dla ludzi chętnych, na granie głównego bohatera historii, którą ludzie na Szlaku prowadzą od 5 lat i fajnej adrenaliny decydowania o losach tych postaci i cudzych setkach godzin gry. To raczej nie jest coś dla osób, dla których formuła gry z GTA to nadal coś, co najbardziej ich przyciąga i na co mają największą ochotę. Podobieństw prawie nie ma. Za to dla osób szukających alternatywy, zdecydowanie warto spróbować. Ja mocno się przekonałem i mogę zaprosić xd Gram miesiąc, myślę, że w razie czego mogę dobrze pomóc z perspektywy kogoś nowego i kogoś, kto od 10 lat grał na wszystkim. Kto chce może mnie dodać na Steamie: custard slorg (link) albo na Discordzie: Falafel#2584 (tu bywam ostatnio trochę rzadziej)
×