Skocz do zawartości

Firana

Administrator
  • Ilość treści

    139
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    20

Aktywność reputacji

  1. Śmieszne
    Firana otrzymał reakcję od Admin w Luźne, Medium, Hard Roleplay   
    Mam pomysł jak ci to wytłumaczyć. RP to film odgrywany przez dobrych aktorów(graczy), w którym jest porządna scenografia (skrypt) i miejsce akcji. Może to być film sensacyjny (jak kiedyś c-rp), lub jakieś wolne kino Norweskie (jak devgaming). Każdy ma ochotę pooglądać jak w tym filmie wszystko pięknie się przedstawia i nie istotne jakimi metodami został nagrany.
    Są też słabe aktorzyny, które za nic nie potrafią wyobrazić sobie jaka jego postać jest. Właściwie się nad tym nie zastanawiają. Scenografia w ich filmie to dno - warsztat samochodowy jest wielki jak hangar dla samolotów, a postacie przedstawione cały czas klepią karoserię tak, jakby w rzeczywistości mechanik naprawiał zderzak po wypadku. Na ten film nikt nie pójdzie, bo nic ciekawego tam nie zobaczy
    Serwery RPG i CopsAndRobbers też są fajne, to nie wstyd robić taki serwer.
  2. Śmieszne
    Firana otrzymał reakcję od Admin w iMTA cały czas do przodu   
    iMTA cały czas do przodu
     ( ͡º ͜ʖ͡º) xD
    Podobnie jak roleplay.net, nie mają passy do sukcesu w tym kwartale. Z tym, że iMTA wykłada pieniądze na te próby zaistnienia, a tak naprawdę gówno z tego będzie. Ci ludzie już wprowadzają n'tą z kolei aktualizację nie dając graczowi jakiegokolwiek gamingu. Kurde, widać że skrypterzy utalentowani - robią interesujące rzeczy. Problem w tym, że to są atrakcje chwilowe. Po co robić takie gówno za takie pieniądze?
    Uczyłem się w liceum plastycznym, a tam mówiono mi w pierwszej minucie zajęć podstawową zasadę tworzenia - od ogółu do szczegółu. iMTA chce przekonać do gry Role Play na swoim podwórku udostępniając jedynie wątpliwie atrakcyjny wybór akcesoriów dla wyglądu postaci. Im się wydaje, że jak zrobią Deep Web to nagle znajdą się gracze żeby z niego skorzystać. Po co, skoro na tym serwerze nie ma kompletnie co robić?!
    Uzależnili się całkowicie od osób kierujących grupami zapominając, że im też się odechciało już dawno robić czegokolwiek. Kiedyś z głównym właścicielem Centrum-RP (obecnie times - roleplay.net) twierdziliśmy, że sukces odniesie twórca, który wejdzie na serwer jako zwykły gracz i spróbuje bez frustracji spędzić trochę czasu na zbudowanym przez siebie serwerze, i wyciągnie przy tym odpowiednie wnioski.
    Czytajcie od czasu do czasu. Pozdrawiam,
    Firana
  3. Lubię to
    Firana otrzymał reakcję od Sons w Serwer pomocniczy 0.3.7 | pomocnik-samp.pl   
    Serwer pomocniczy zawsze spoko. Fajnie gdyby były pełnowartościowe narzędzia do podstawowej rozgrywki RP na stworzonym przez siebie worldzie. Kiedyś o tym mówiłem gotodarkowi. Za konto premium na twoim worldzie mogą grać tylko wybrani, tylko ty możesz im ustalać skiny, broń, respawn i pojazdy, tworzyć obiekty. Można dzięki temu odegrać samemu fajne scenariusze, bez uciążliwej administracji. Od, taki pomysł ode mnie.
     
    Aha, to niesie za sobą plusy dla was - inni będą prowadzili rozgrywkę za was, dzięki czemu ludzi będzie więcej.
  4. Lubię to
    Firana zareagował na Pomocnik-SAMP w Serwer pomocniczy 0.3.7 | pomocnik-samp.pl   
    Strona serwera: pomocnik-samp.pl
    Discord serwera: https://discord.gg/VBQfNRp
    Witajcie serdecznie! Chcielibyśmy zaprezentować Wam serwer pomocniczy na wersję SA-MP 0.3.7 który wystartował na początku grudnia tego roku. Co to jest serwer pomocniczy? Jest to serwer z możliwością gry bez żadnych zasad, testowanie handlingu pojazdów, tuningu każdego z nich, tworzeniu interiorów bądź luźną rozgrywką ze znajomymi. Robisz to, co chcesz. Z dnia na dzień skrypt rozwija się jeszcze bardziej, nie jest to projekt na kilka tygodni! Niżej możecie zobaczyć co aktualnie oferuje skrypt serwera.

    CO OFERUJE SERWER?
    GRUPY
    Użytkownicy mogą tworzyć własne grupy do których mogą zaprosić swoich znajomych, nadawać im szereg uprawnień, nadawać flagi oraz tworzyć prywatny wirtualny world wraz z hasłem. Każda osoba na duty ma pod nickiem kolorową nazwę danej grupy, dodatkowo mają do dyspozycji czat grupowy. Świeżo dodane osoby nie mogą robić nic prócz wejścia na służbę grupy, lider zaś może nadać mu  uprawnienia. Przykładowo skuwanie (przydatne przy odgrywaniu LSPD) bądź tworzenie obiektów - bez tego, osoba nie będzie miała uprawnienia do tworzenia na danym worldzie.

    DRZWI
    Kolejną możliwością na serwerze jest tworzenie drzwi poprzez komendę /drzwi stworz [nazwa drzwi]. Można ustalić własną nazwę oraz tworzyć interiory jak na typowych serwerach RolePlay. Szereg komend do edycji obiektów dla interiormakerów bądź mapmakerów jest dostępne. Możliwość edycji obiektów - przez myszkę - również oferuje nasz skrypt.

    POJAZDY
    Spawn pojazdów jest możliwy poprzez komendę /v [nazwa pojazdu]. Nielimitowana ilość zespawnowanych pojazdów oraz system tuningu dostępny pod komendą /car tune. Dla osób zamiłowanych w tworzeniu pościgów z pewnością ucieszy komenda /v [nazwa pojazdu] syrena, gdzie dodaje syrenę policyjną wraz z kogutem do każdego pojazdu.

    FUNKCJE DODATKOWE
    Chciałbyś nielimitowane nitro, powrót na miejsce gry po śmierci a może animacje postrzału? To wszystko jest dostępne pod komendą /tog, gdzie możesz włączyc wyżej wymienione akcje i nie tylko. :) Wszystkie dostępne znajdziesz po wpisaniu komendy na naszym serwerze. Psst. Polecamy /tog tecza!


    Oraz inne ciekawe funkcje. Wchodź na nasz Discord po więcej nowości oraz odwiedzaj serwer aby zobaczyć wszystkie jego możliwości oraz funkcje.
    _____________________________________________
    Pozdrawiamy serdecznie. Ekipa Pomocnik-SAMP.pl
     

     
  5. Lubię to
    Firana zareagował na Sons w Czy my aby na pewno gramy Role Play? - Słowem Kuczera   
    Co prawda, nie wiadomo czy to była nowa osoba czy nie, ale takie coś powinno być wpajane jako niepoprawne użycie /me oraz /do - w sumie sporo osób ma z tym problem, miesza OOC z IC etc, ale takie rzeczy powinno się nie tylko wpajać, ale uczyć jak poprawnie pisać nawet na podstawie poradników czy graczy, którzy z chęcią Ci pomogą, nie mówiąc tu o administratorach, którzy zdecydowanie to powinni robić i nie przymykać na to oko. Co prawda, może nie związane za bardzo z tym, ale fajnie by było gdyby z zagranicznych serwerków komenda /my była, wtedy i użycie /me nie było w ten sposób używane jako zamiennik.
  6. Lubię to
    Firana zareagował na Kuczi w Czy my aby na pewno gramy Role Play? - Słowem Kuczera   
    Czy my aby na pewno gramy Role Play? - Słowem Kuczera
    Cześć i czołem ludziska! Z tej strony Kuczer. Możecie mnie pamiętać z ostatniej odsłony centrum-rp.eu, kiedy to piastowałem tutaj stanowisko redaktora naczelnego. Zajmowałem się głównie artykułami promocyjnymi lub recenzującymi aktualne jak i  powstające projekty Role Play na każdej z platform. Potem nastał przykry czas kiedy to portal centurm-rp.eu zniknął z internetu na bardzo spory czas. Kiedy tylko dowiedziałem się o powrocie portalu postanowiłem ponownie zanurzyć się w tym cudownym świecie jakim jest pisanie dla was najnowszych informacji oraz moich osobistych przemyśleń. Lubię wyzwania - dlatego też nie piszę do Jesusa, którego bardziej znacie spod nicku Admin czy kogoś innego z administracji o przywrócenie dawnego stanowiska. Postaram się je zdobyć po raz kolejny własnymi siłami. Tyle ode mnie, a teraz przejdźmy do ogólnego tematu! Miłego czytania!
     
    Nie muszę przybliżać wam o czym będzie dzisiejszy artykuł, prawda? Tytuł tematu mówi sam za siebie. Temat wielokrotnie poruszany i nigdy nie prowadził to niczego dobrego.  Wszystko zawsze kończyło się kłótnią dwóch stron konfliktu, które wzajemnie obrzucały się obrzydliwymi epitetami. Długo sam siebie pytałem: "Eryk, jak napisać ten artykuł by dwie strony czuły się równie potraktowane?". Nie będę przed wami ukrywał faktu, że spędziłem wiele nocy przy kawie oraz papierosie, bijąc się ze swoimi myślami jak zrobić coś  co jest z góry skazane na porażkę i zrobić to na tyle dobrze by odniosło to zamierzany sukces. W końcu olśniło mnie, że prostota jest tym co rozwiąże każdy mój problem. Postanowiłem napisać coś od siebie, ale w taki sposób by nie urazić żadnej ze stron - bo to jest portal, na którym piszemy dla was najnowsze informacje oraz staramy się przekazywać je w sposób obiektywny.
     
    Do rzeczy. Tytuł tematu "Czy my aby na pewno gramy Role Play" nie jest tutaj bez powodu. Swoją grę na serwerach Role Play zacząłem w końcówce 2007 roku, a od tego czasu bardzo dużo się zmieniło. Dawniej posiadaliśmy tylko parę głównych komend do gry, które było odpowiedzialne za wykonywanie przez naszego bohatera czynności i opisywaniu otaczającego go świata - reszta była w rękach graczy. Każdy gracz w sumie nie różnił się od drugiego - wszystko i wszyscy byli wrzucani do jednej szafki. Rzadko zdarzało się spotkać osobę inną niż wszyscy - mowa tutaj o odgrywaniu charakteru postaci. Każdy z nas gra przystojnego, z górą mięśni mężczyznę, który ma sześć aut, albo kobietę, której walory, że tak to nazwę to ogromne piersi i tyłek jak Nicki Minaj. Potem nastały czasy,  że bardziej zerkaliśmy na grę niż na gracza. Programiści, którzy odpowiedzialni są za tworzenie skryptów gier dla swoich projektów dwoją się i troją by dodawać nam jak największą ilość nowości do gry. Z jednej strony jest to na plus dla projektu i dla samych graczy ponieważ rozwijający się ciągle projekt to coś naprawdę super! Wszelkie innowacje polepszające i rozszerzające grę są czymś dobrym dla projektu i taki projekt przyciągnie wielu graczy.
     
    Jednak w tym wszystkim zapomniano o graczach. Gracz, który też ewolułował i stał się czymś co już nie jest dobre. Duży procent graczy widząc prostotę gry, która nastała - mówimy tutaj o skryptach gdzie praktycznie wszystko robi za Ciebie skrypt gry dla przykładu: "Tomek zakłada firmę - firma stoi - on operuję jedynie nią przez panel grupy na forum i zbija z tego kasę - pamiętam swój pierwszy biznes w grze to były świetne czasy gdzie każdy z nas starał się by nasz lokal był znany na całe miasto i to wszystko za sprawą IC - zero OOC. Gracz widząc to wszystko doszedł do wniosku, że nie ma sensu się starać i nie ma sensu skupiać się na grze skoro będzie mieć to samo co jakby poświęcał na grę po 10 godzin dziennie. Przeszedłem się dziś dla porównania po paru projektach. Wszędzie spotykane opisy: "Napakowany mężczyzna" lub wszech obecne łamanie regulaminu, które w sumie sam nie wiem skąd się wzięło: Dziś przechodziłem obok grupki graczy, którzy w ciągu dwóch minut napisali taką akcję:
     
     
    I tutaj przelała się czara goryczy. Postanowiłem wylać troszkę tego żalu tutaj na portalu by uświadomić graczy, że to co robią nie jest poprawną grą. Nie kłócę się jednak tylko zaznaczam, że taką grą doprowadzimy do tego, że projekty RP nie będą się różnić niczym od projektów DM - i tutaj musicie mi przyznać rację. Starzy gracze, którzy wałkowali tą grę tyle lat już dawno nie grają - sam znam jedynie paru, którzy nadal pozostali wierni gdzie. Inne osoby mają już rodziny, dzieci i prace. Teraźniejsi gracze poszli na łatwiznę - myślałem, że to tylko chwilowa moda jednakże nowy gracz chcący nauczyć się gry zostaje potraktowany taką właśnie grą - przez co myśli, że jest to gra odpowiednia i treściwa oraz jedyna słuszna. To jest największe zło naszego społeczeństwa w grze. Do tego miliony kar wymyślonych przed administrację projektów. Dawniej dostawało się AJ lub kick - w ostateczności ban. Dziś gdzie nie wejdę to w lewym dolnym rogu wiecznie widzę kary pod nazwami: klątwy, zemsty, warny etc - to bez sensu. Tak więc kieruję to pytanie do was czytelnicy: "Czy my aby na pewno gramy Role Play"?
  7. Pomogłeś mi
    Firana otrzymał reakcję od Foxy RP w Foxy-Roleplay   
    Podoba mi się, że rejestracja jest przyspieszona poprzez łączenie konta Steam. Natomiast niepotrzebnie trzeba po tym weryfikować maila, skoro już użyłem konta steam do rejestracji. Faktycznie udostępnienie podglądu forum osobom niezarejestrowanym być powinno, bo jeżeli ktoś chciałby sprawdzić czy warto u Was zagrać mógłby się poczuć tak jakbyście wyciągali na siłę od niego dane.
    Na jakiej wersji sampa postawicie serwer?
  8. Pomogłeś mi
    Firana otrzymał reakcję od Foxy RP w Foxy-Roleplay   
    Podoba mi się, że rejestracja jest przyspieszona poprzez łączenie konta Steam. Natomiast niepotrzebnie trzeba po tym weryfikować maila, skoro już użyłem konta steam do rejestracji. Faktycznie udostępnienie podglądu forum osobom niezarejestrowanym być powinno, bo jeżeli ktoś chciałby sprawdzić czy warto u Was zagrać mógłby się poczuć tak jakbyście wyciągali na siłę od niego dane.
    Na jakiej wersji sampa postawicie serwer?
  9. Pomogłeś mi
    Firana zareagował na Admin w Husaria Role Play   
    Jeździcie na koniach? bo wiecie- nazwa zobowiązuje
  10. Pomogłeś mi
    Firana zareagował na Max w LS-STORIES.PL   
    Jeżeli coś takiego się dzieje to znacznie osłabi to interakcje globalna bo wpłynie to na organizacje przestępcze, które prędzej czy później zrobią o to rozpierd** jak i na zwykłych centrumowiczów. Może warto napisać skargę na opiekuna, przedstawić sensowne dowody tak żeby wszystkie miało ręce i nogi. #temat dla uwagi 
  11. Pomogłeś mi
    Firana otrzymał reakcję od Admin w Zostań Mikro-Dziennikarzem   
    Uwaga, wprowadzam nową zasadę. Mikro-redakcja TIMES roleplay.net.pl od dzisiaj zostaje agregatorem informacji na temat Role Play. Jeżeli znaleźliście interesujący artykuł poza naszym portalem - możecie w tym dziale podzielić się fragmentem jego treści. Jedna ważna rzecz - nie można cytować więcej niż trzy zdania (lub - jeśli jest - jeden akapit) artykułu, a pod spodem należy podać do niego odnośnik.
  12. Lubię to
    Firana otrzymał reakcję od bluur w LS-STORIES.PL   
    Gratulację ponad 300 graczy na starcie. Dla mnie osobiście to był szok.
  13. Pomogłeś mi
    Firana otrzymał reakcję od Admin w Przygotowania były całkiem długie, za to wojna trwała dosłownie chwilę...   
    Przygotowania były całkiem długie, za to wojna trwała dosłownie chwilę...
    Jeżeli kogoś interesują piękne, wielostronicowe opowieści o długich wojnach, które składają się z wielu interesujących historii pojedynczych bohaterów - ten artykuł nie jest dla takich osób. Dzisiaj opowiem o pierwszym od dawna interesującym show polskiego Role Play'u. Bohaterami byli MySantos i LS-Stories. Z pewnością dobrze wiecie do czego zmierzam, a nie wydaje mi się, że muszę Wam z trudem opowiadać co maluje się na mojej twarzy kiedy piszę ten artykuł - uśmiech wzbogacony zmarszczkami pełni uznania, podziwu, spowodowany najbardziej interesującym spektaklem jaki ostatnio udało mi się oglądać (raz jeszcze powtórzę). Możecie sobie wyobrazić, bo wielu z Was obserwowało to samo - miazga!
    MySantos drugiego grudnia chwali się, że odwiedziło ich 101 osób. Znudzony sytuacją stwierdziłem w osobistym towarzystwie starych użytkowników, że mamy do czynienia z wielką klapą spowodowaną odejściem ludzi od Role Play'u i nikt sobie z tym nie poradzi. Chwilę później ekipa LS-Stories wrzuca wątek z informacją o tym, że nie chce im się dłużej czekać i wystartują szybciej - w niedzielę 2 grudnia osiągnęli liczbę niemal 350 graczy w grze.
    Kiedy tylko przejdzie mi napięcie mięśni twarzy, mam nadzieję że z donate'ów na ten serwis uda mi się wykonać botoks choć części oznak tego widowiska.
    Zachęcam do komentowania i śledzenia "Firan" w mirko-redakcji na roleplay.net.pl. Jeśli znacie jakieś interesujące plotki - piszcie do mnie koniecznie.
    Miłej gry.
  14. Pomogłeś mi
    Firana otrzymał reakcję od Admin w RP, I mess you   
    Centrum Role Play wróciło po długiej przerwie zmieniając swoją nazwę i adres. Razem z nami środowisko opuściło mnóstwo graczy. Wiele osób zrezygnowało z tak zwanych rozgrywek "wymagających", nie mając żadnego centrum zbierającego niezależnie informacje o alternatywach. Serwis na którym dowiemy się o tym co oferuje konkurencyjny serwer to miejsce - poprzez rywalizację o uznanie - wymagający od twórców rozwoju. To dzięki rywalizacji twórców na łamach Centrum RP przyszło nam zagrać na wielu wspaniałych światach Role Play. Dzisiaj ponownie pragniemy uświadamiać, że wysoki poziom Role Play to nie liczba graczy i kolorowy, dający wiele możliwości skrypt. Dzisiaj jesteśmy TIMES roleplay.net.pl
    Naszym pierwszym grzechem głównym jest poświęcenie swojego czasu głównie na graczy Role Play w środowisku SA:MP oraz MTA. Pamiętamy i interesujemy się serwerami Role Play na DayZ, Arma, Ghotic, i innych platformach dających duże pole do popisu fanom tego rodzaju rozgrywki, natomiast zwracamy uwagę na to co interesuje najbardziej i walczy o wysoki poziom prezencji kreowanego świata. Tak więc to Role Play w GTA San Andreas nadal, po 10-latach modyfikacji San Andreas:Multiplayer jest najbardziej rozwojową środowiskowo aplikacją.
    W najbliższym czasie, ja - Firana - zwrócę uwagę na to jak Role Play wyglądał dla mnie 9 lat temu, a jakie mam odczucia co do tego wszystkiego właśnie teraz.
    Czytelników zachęcam zawsze do dyskusji i dodawania propozycji odnośnie wątków jakie powinienem poruszyć w następnym monologu. Miłej rozgrywki.
  15. Lubię to
    Firana zareagował na doggBOT w |5| doggBLOG5premium - Aktualizacja LSSTORIES | Opinia MaddDogga   
    https://web.facebook.com/zajawkamadddogga/

     

    Czołem w kolejnym wydaniu doggBLOGa! - poświęconemu zrecenzowaniu maszyny zwaną LSSTORIES. Ten blog powstaje w celach rozrywkowych i idealnie pasuje do obiadu, kawy, czy też bez powodu wejść w temat i zobaczyć tematykę, która być może zaciekawi. Przypominam także, że blog to przede wszystkim moja opinia na określony temat, oraz nie narzucam swojego zdania swoim odbiorcom. Staram się gromadzić i przedstawiać materiał w sposób, który pozwoli samodzielnie wyrobić komentarz do tematu. Bardzo cieszy mnie fakt, że jest to już 5 odcinek bloga, poświęconemu RolePlay - zwłaszcza. Ciesze się również z Waszego pozytywnego odbioru takiej publicystyki i wiem że chętnie odsłaniacie nowe odcinki i śledzicie je blog dosyć uważnie. Po skończeniu czytania zachęcam do polubienia tematu i wydania opinii na owy temat. Lecimy!    

     



     

    Odnoszę wrażenie że nie wszyscy wiedzą, albo czują potrzebę integracji z innymi graczami - ale działa grupa na facebook zrzeszająca graczy trybu RolePlay. Grupa jest nastawiona głównie na integracje, która powinna przynieść możliwość rozwijania swoich różnego typu przedsięwzięć tematycznych. Dodatkowo grupa do dodatkowe możliwości marketingowe. Jest to miejsce gdzie można prowadzić regularne akcje reklamowe swoich produkcji czy projektów. Na co dzień publikują swoje tematy, produkcje czy także często poruszane są nurtujące dyskusje - aktywnie omawiane zresztą. xD

     



     

    Zgodnie z zapowiedziami o po-premierowej recenzji LSSSTORIES - dotrzymuje słowa i wyczekiwany wątek następuje w tym programie. Przed przystąpieniem do komentarza dodam iż recenzja jest oparta o wrażenia InGame, gdyż gram na serwerze do tej pory od wznowienia rozgrywki. Na moim oficjalny fanpage możesz zobaczyć doggSTORIES, czyli mój cykl sesji gamingowych na serwerze.   

     





     

    Moje nastawienie do tej marki jest zawsze pozytywne, gdyż mam pojęcie o tej produkcji i jestem z nią od samego początku związany. Bardzo fajnie grało mi się zarówno przed, jak i po przerwie wakacyjnej. Nie będę ukrywał, że po wakacjach jakość rozgrywki bez wątpienia wzrosła. Administratorzy nie skarżyli bowiem się na problemy z maszyną, bądź na zabezpieczenia "bo" po prostu nie było takich problemów. Nie było także przerw i restartów na starcie co bardzo korzystanie wpłynęło na płynność i rozwój rozgrywki. Dla mnie zaskoczeniem okazała się frekwencja, a wynosiła nie mało. (liczby podane poniżej). Bardzo korzystnym aspektem jest także poziom graczy i samej rozgrywki. 

     

    Moją rozgrywkę traktuje jako relaks, sposób na nudę na jesienne i zimowe wieczory - w tym względzie wybieram LSSSTORIES.





     

    Kilka razy wykonałem dosyć kreatywną prowokacje wobec graczom, działającym w organizacjach publicznych. Wynik mojego eksperymentu zaskoczył mnie, gdyż nie spodziewałem się takich reakcji we współczesnym Polskim SAMPie. Reakcje owych funkcjonariuszy były niemalże odpowiednie do dziwnych sytuacji przeze mnie wywieranych. Przy tym zapewniłem akcje przypadkowym graczom, co bardzo mnie cieszy. Moje odczucie na temat frakcji na serwerze, a ściślej poziom tych grup w moim odczuciu jest na godnym poziomie. Dla mnie poziom org. publicznych jest wizytówką każdego serwera.

     



     

    Odnośnie poziomu samych graczy, bądź określonych środowisk uważam że jest standardowo. Do tej pory na projektach, na których grałem to spotykałem się z mało przyjaźnie nastawioną społeczności wobec nowych projektów wpływających na rozgrywkę czy nawet z manipulowaną społecznością pod rządami chciwego administratora. Nie podając nazw kontrowersyjnych produkcji myślę że standard to mimo wszystko godny poziom jeżeli omawiamy tłum/społeczność i jego naturę. Osobiście uważam że psychologie społeczności kreują administratorzy serwerów, które obsługują regularne społeczności. Moje spostrzeżenia na temat półświatka przestępczego są dosyć nijakie, gdyż w tym aspekcie koncepcja przestępczości nie zaskakuje innowacyjnością czy kreatywnością, ale jest to indywidualne podejście opiekuna i nie będę oceniał rozwiązań bo wszystko płynnie i prosto funkcjonuje i odwdzięcza się to przyjemną grą na serwerze - tak jak być powinno.

     







     

    Postanowiłem nie tyle grać w jakiejś grupie, a przy jakiejś - w tym wypadku w gangu BALLAS. Przyglądając się samego poziomu organizacji akceptowalnej przez administracje stwierdzam że wymagania stawiane przez ekipę do uzyskania oficjalnego panelu praw działań przestępczych są wystarczające. Nie raz spotyka się mega wysokie standardy co przyczynia się do ograniczenia i kontroli w pewnym sensie  rozgrywki przez administracje, bo wydaje mi się że przestępczość jest zgodna z koncepcją administracji, a nie koniecznie pełna wizja opiekuna, który może być dla nadzoru tej gałęzi akcji RolePlay.

     





     

    Polecam ten serwer - polecam spędzać wieczory na tym serwerze gdyż wrażenia i zabawa którą dostajemy jest bezcenna, jak śmiech podczas różnych akcji na skype - znasz to, prawda? Serwer jest w szczytowej formie i z tego co jest mi wiadome - progress mocno skoczy razem z aktualizacją platformy SAMP. https://forum.centrum-rp.eu/topic/640-bonus-madddogg-o-najnowszej-aktualizacji-sa-mp/ Jesteśmy w momencie w którym proszę Cie o zastanowienie się nad ewentualnym polubieniem tego tematu - oczywiście dla zasięgu. Do zobaczenia w kolejnych odcinkach. Piona!!

  16. Lubię to
    Firana zareagował na doggBOT w |4| doggBLOGpremium: IDEAŁ ROLEPLAY? Odcinek specjalny!   
    https://web.facebook...jawkamadddogga/
     
    Kapitanie - pewne idee przemijają - jak przemija powoli net4game, czy inne chwilowe "odjebane" hity.W tym odcinku omówimy sobie przepis na sukces - czyli koncepcje serwera RolePlay, która na długie lata przyciągnie graczy i stworzy swoje obyczaje, czy tradycje. Ta odsłona to przede wszystkim moje spojrzenie na ten aspekt sceny i proszę o dyskusje jeżeli się ze mną nie zgadzasz. Sam zdecyduj czy zostawisz pod tym odcinkiem like. Jednakże nie bądź obojętny na scenę/roleplay, ponieważ w Polsce to ciężki temat i specyficzne środowisko biernie i apatycznie podchodzi do własnego wizerunku. Wyraź swoją osobistą opinie na temat swojego ideału. To bardzo ważne, dla działaczy w tym kierunku chcących udostępnić unikalną jakość rozgrywki na swoim serwerze. Być może znajdę niebawem osobę, tzw. technika który zaspokoi mnie swoimi umiejętnościami oraz sponsora chcącego zainwestować i zarobić konkretne pieniądze, na udostępnieniu serwera o unikalnej koncepcji RolePlay - sukces gwarantowany. Podejście do prowadzenia serwera w stylu - pomysł > inwestycja > zarobek  jest oczywiście odpowiednie, gdyż źródełko dochodu chcę się utrzymać jak najdłużej. Jeżeli regularnie udoskonalamy i rozwijamy przy tym gamemoda/forum/produkcje - osiągamy duży sukces, który utrzymać to niebywałe osiągnięcie w tej dziedzinie. Zdecydowanie nastały czasy kreatywności, klimatu i profesjonalizmu. W dalszej części programu zastaniesz ogólniki i wskazówki do stworzenia nowego spojrzenia, albo przynajmniej pokazać mały kawałek, innej odsłony trwającego aktualnie impasu stylowo-wizerunkowego. 
     
    Jest do zdecydowanie przełomowy odcinek bloga, nie tylko dla potencjalnych odbiorców, którzy wezmą przekaz do serca i wykorzystają wskazówki we własnych produkcjach. Na końcu artykułu znajdziesz uzupełniającą notatkę, wyjaśniającą formalne kwestie publikacji. Miłego czytania wariaty!    
     
    OPRAWĘ GRAFICZNĄ ZAPEWNIA

    https://web.facebook.com/grafibot/
     
    Troszcząc i rozwijając Polski RolePlay, dostrzegam fundamentalne kwestie, w mentalności graczy. W obecnej sytuacji Polski RolePlay, na SA:MP kieruje się ku konkurencyjnego "rynku". Bowiem już trwa wyścig na nowinki skryptowe, pomiędzy serwerami. Kreuje to tłum, czyli społeczność/gracze - wybierając dopracowane i unikalne stylowo produkcje. Znane są nam chamskie porachunki między projektami (czyli pseudolami). Z pewnością większość z nas słyszała, bądź świadkowała nieuczciwe zagrania marketingowo-czitosowe pomiędzy dwoma produkcjami. Chodzi o spam reklamami na konkurencyjnym projekcie, czy czitosowanie online na serwerze powodując bugi i przeszkadzanie w grze innym.
     


    Dotyczy to przeważnie pseudoli, jednakże bywało już że taki klimat dotyczył poważniejszego projektu i n4g. Nie precyzując swojej wiedzy - nastąpiła interwencja samego Misiaka, w sytuacji ewidentnego zagrożenia z powodu Los Santos Stories. Na początku historii LSS... Bartosz M. zaczął mieć problemy z aktywnością graczy. Nie jest mi znana metoda reakcji znanego administratora, ale najprawdopodobniej chodziło o atak czitosami. Jednak jestem pewien, ze obawiał się zagrożenia z LSS i musiał w jakikolwiek sposób zadziałać. Z ustalonym przeze mnie informacji - nastąpił mocno natężony atak na serwer z bardzo zaawansowanego sprzętu. Z takiego sprzętu nie jest bowiem skorzystać byle gimbus, gdyż koszta takiej operacji sięgają od 300 do 500 zł. W tym razie pozostaje sobie zadać pytanie - jakbyś my zareagowali na miejscu admina n4g. Ogólnie kiepska sytuacja - będąc na szczycie możliwości a tu nagle rośnie drugi potwór, tracąc społeczność akurat w tym przypadku. Jeżeli kogoś uraziłem ostatnim zagadnieniem to bardzo przepraszam.
     
    ROLEPLAY WEDŁUG MADDDOGGA

    Wiele pseudoli cechuje się naganną prezencją i żałosną reklamą. Dzisiaj, wiele się oczekuje od serwerów. Dotyczy się to oprawy wizualnej i tzw. motywu serwera. Bardzo ukazujący owy motyw to prezentujące się forum. Pomysły były różne. Zdecydowanie w dobrym kierunku poszedł serwer "devGaming", który nie dość, że stworzył markę i symbol znany w europie, to zawiera ciekawe rozwiązania skryptowe - interesujące w świecie programowania LUA, czy amatorów modów i czitosów. Aczkolwiek skrypt podjebali zagranicznemu, podobno. Do obecnej chwili ustala standardy w dziedzinie tego trybu, na owej platformie, jaką jest MTA San Andreas. Napomknę, że serwery typu RP na tych dwóch innych platformach (SA:MP/MTA) różnią się znacznie pod względem wizerunkowym. Na MTA, serwer będzie zyskiwał z obecnością gracza - na SAMPie zaś niekoniecznie. Z pewnością pomoże innowacyjność, czyli wprowadzenie projektu niespotykanego do tej pory, pod względem wizerunku, czy prowokacyjnych zmian/edycji norm przyjętych standardów. Z perspektywy gracza przyznam, że wybierając swoje miejsce gry - oceniając projekt spoglądam na forum, na panele i nowości, a potem na serwer. O serwerze w następnym rozdziale.

    Jednakże ocenię dokładnie, po przegraniu kilku godzin - decydujących godzin. Godzin przebytych głównie na serwerze, rozglądając się za alternatywną rozgrywką dla własnej postaci. W tej sytuacji warto zaktualizować obecne standardy i odważnie wdrożyć swoją nowinkę. Zastanawiasz się jaki wizerunek/styl przyciągnie graczy? Z obserwacji na przestrzeni 10 lat twierdzę, że projekty śmierdzące innowacyjnością, profesjonalizmem i unikalną koncepcją tworzenia rozgrywki i rozrywki ludziom. Też mamy kilku weteranów na scenie, niekoniecznie aktywnych, którzy w przypadku powrotu mogliby poprzewracać obecny ład na scenie - po przez grubą produkcje, uniprodukcje. Dla mnie - wizerunkowymi liderami są: devGaming, LSstories, Net4Game, Mrucznik. Dodam że, aczkolwiek chwalę tylko kierunek ustanowienia własnego symbolu i rozgłoszenie marki. Marki, mające potencjał to zdecydowanie: wildFox, HarvestRP, CommunityRP, ourSantos, southGames, HolideyRolePlay... LSSRP i parę innych, popularniejszych, wolnych szyldów.

    Wracając do decydujących godzin, to przyznam że wygląd i motyw gamemoda ma znaczenie. Fajnie grać otoczony dopracowanym i innowacyjnym skryptem rozgrywki, mając pewność zapewniającą stabilność rozrywki. Przyznacie... że na SAMPie, mamy małe pole do popisu przy wykorzystywaniu z oferowanej przez platformę funkcji - przy oprawie czy korzystania z trybu eventów. Zawsze tej strony interakcji społeczeństwa unikałem, bo typowe imprezy w klubach były nie do zniesienia. Inna sytuacja jest w przypadku konferencji, przemówień, szkoleń - czyli czytelna i spokojna gra. W SA:MP, jeżeli chodzi o osiągi skryptowe to nie są powalające, ale powalająca jest ludzka kreatywność. Zdecydowanie rozwijanie i dyskutowanie tej kwestii pomoże w dalszym rozwoju skryptów.

    Najważniejsze są nowinki i udogodnienia, lecz najlepsze są te praktyczne. Faktyczne udogodnienie i uproszczenie interakcji z systemem/gamemodem, polega na wsparciu, bądź ostatecznie ubogaceniu i lekkim urozmaiceniu graczowi rozgrywki. Skrypt powinien być zaawansowanie opisany, co udowadnia profesjonalizm. Osobiście jako gracz - nic nie mam do korzystania administratorów z dostępnych gamemodów w internecie. Docenia się ciekawą wersje, interesującego skryptu. Jednakże najbardziej szanuje się autorskie produkcje, samo-wystarczalnie pod względem kadrowo-technicznym.

    Wspominając wcześniej o weteranach, gdyby któryś z nich wrócił z powiewem świeżością i unikalnością, to rzeczywiście - ugrałby sporo, jeżeli koncepcja projektu będzie spełniać oczekiwania graczy. Oczekiwań graczy nie można przeczytać, trzeba próbować zachęcać. Znam wiele nieracjonalnych zainteresowań wokół jakiejś kiepskiej, albo zwykłej produkcji - kiedy wild fox jest już od paru tygodni i się zapowiada dosyć poważnie, jeżeli administracji nie spiździ się i nie zamknie/zawiesi projektu. W tym dziale mowa o szczegółach. Szczegóły są ważne, gdyż całość zaawansowanie dopracowana ukazuje się pięknie i zajeżdża dobrym klimatem, na odlegość. Grając na LSstories, delikatnie odczuwałem konkretny klimat, zwłaszcza jak mi gierka szła. Czy kompetencje ekipy startowej się liczą? Zdecydowanie TAK. Licze się zdecydowanie podejście zespołu do pełnionych funkcji na swoich stanowiskach. Najważniejsza jest własna inwencja w swoich zajęciach.



     
    Pamiętacie o Los Santos Stories? Na pewno! O takich produkcjach się nie zapomina. Projekt w pierwszej fazie, mocno zakręcił graczom w głowach - co wpłynęło na mocny wizerunek tej marki. Na wakacje przerwał rozgrywkę na rzecz wprowadzenia aktualizacji serwera. Natomiast na czas wakacji cieszyliśmy się z epizodu w Fort Carson. Starzy weterani zapowiadali standardowy upadek pseudola. Jednakże Bluur, zastosował niezwykły chwyt, tzn. w dużym stopniu (owy epizod i postawa administracji), wpłynęła na dobry wizerunek tego (jeszcze) projektu. Polscy gracze patrzą na wizerunek i progress produkcji, którą są zainteresowani. Jednakże jaki wizerunek, to wiedzą gracze działający od narodzin SA:MPA. Jestem ciekawy, jakie zastaniemy nowości i rozwiązania. Chciałbym zobaczyć nową odsłonę rozgrywki RolePlay. Aktualny archetyp jest już przestarzały, przez prowadzoną politykę administratorów największych serwerów RolePlay w Polsce. Wydaje mi się że jest to ostatnia szansa na sukces tej marki. Marka budowana na dobrym skrypcie, ciekawej koncepcji rozgrywki oraz dzięki kompetentnej administracji produkcji.Będę na premierze, finalnej odsłony LS-STORIES i zapowiadam relacje z tego wydarzenia dla#centrumroleplay!!  
     







     
    Droga po sukces została przerwana projektowi Foster RolePlay. Gdyby nie sytuacja, która zaistniała w niedalekiej przeszłości - zapewne teraz Foster byłby samoczynną maszyną zarobkową i miejscem do przyjemnie spędzonego czasu wolnego. Z oficjalnych informacji wiemy, że projekt został przejęty przez innego administratora. Znacznie osłabiło to projekt, gdyż mocno stracił zainteresowanie większej części społeczności. Administracja dzielnie walczy i przedstawia nowe treści o swojej koncepcji rozgrywki.Ciekawa produkcja pod względem stylowym oraz w sensie przyjętej koncepcji rozgrywki.(wizerunek). Dodać do tego stabilny i dopracowany gamemode, "spoko" administracje i z pewnością ustabilizuje się Foster na scenie. Jednakże błędy lubią się mścić, a owych kilka administracja popełniła. Mianowicie znacznie lepiej zostałaby odebrana przez graczy inna postawa ownera, a dokładnie pokazanie profesjonalnego i odważnego podejścia odpowiedzialnej za istnienie projektu osoby, oraz zdecydowanie kontynuowanie pierwotnej koncepcji projektu, która zdobyła zainteresowanie użytkowników. Oczywiście tworząc jednocześnie, unikalne rozwiązania skryptowe. Tej marki nie można póki co - przekreślać i omijać.Zdecydowanie ta produkcja jest przeze mnieolecana.Pozostaje dalej przyglądać się rozwojowi produkcji i komentować najciekawsze tematy dot. tego projektu. Pewne info zaczerpniesz na www.foster-rp.pl
     





     
    WildFoxto typ produkcji, która cechuje się zamkniętą i sztywną społecznością. Rozgrywka na takich serwerach jest z pewnością lepsza i przyjemniejsza. Rozgrywka wśród graczy, którzy będąc online - kreują grę na serwerze jest atrakcyjnym doświadczeniem. Polega to na wykorzystywanie obecności innego gracza, do rozwijania swojej granej akcji. KaLu, jak mi wiadomo - nie jest z pierwszej łapanki i myślę że zarząd jest świadomy swojego, unikalnego wyrazu i charakteru. Wydaje mi się, że jest jedyną marką, mającą potężny potencjał wykorzystywany do zarabiania i przy tym tworzenia wyjątkowej rozgrywki RP na SA:MP. Z pewnością nastała epoka innowacji. Innowacja= kreatywność, bez której nie jesteśmy w stanie odnieść sukcesu na obecnej arenie. Net4Game nadal na swojej pozycji, czyli lider na Polskiej scenie. Pisząc "lider" - myślę zorganizowanie produkcji, którą kieruje Bartosz M. - znany niemalże każdemu, Polskiemu graczowi. Osoba ustalająca standardy skryptowe. Nawiązując - w sytuacji jakiej znajduje sie WildFox - trzeba skupić się na zapewnieniu stabilności rozgrywki, oraz na płynności przebiegu akcji mieszkańców. Dokładnie chodzi wmi oobstawienie sfery eventowej,która jest z jednych najważniejszych kwestii bytu serwera RP.







  17. Lubię to
    Firana zareagował na Raydex w Vice City Roleplay Na Platformie Samp'a?   
    Możecie zagrać na MTA: https://vc-rp.net/
  18. Lubię to
    Firana zareagował na doggBOT w |3| doggBLOG: ODWIECZNY TEMAT TABU   
    https://web.facebook...jawkamadddogga/



     

    TEMAT TABU

     

    W dzisiejszym odcinku #doggBLOGa - przyjrzymy się dwóm głównym platformom serwerowym na Grand Theft Auto San Andreas. Jak zwykle na początku odcinka - informuje: Wypowiadam się we własnym uznaniu i nikomu nie narzucam własnego zdania. Jeżeli masz z tym problem... - natychmiast opuść temat!!! Temat, który poruszam w tej odsłonie od zawsze jest nurtującym zagadnieniem. Postaram się skomentować ową sprawe z własnej perspektywy - gracza. Miałem okazje grać na obu platformach, w różne tryby rozgrywki. Postaram się opisać zagadnienie w jak najbardziej atrakcyjny sposób i wygodny do czytania. Prosiłbym dać znać i zaLAJKOWAĆ ten temat. Temat rzeczywiście - ciężki.    

                              



     

    Od zawsze jasne dla mnie było, że RolePlay gra się na SA:MP-ie. Zapewne dlatego że zostałem wychowany na tej platformie przez swoich koleszków OOC, (z którymi chodziłem do szkoły) więc moja opinia może być nie obiektywna. Mimo wszystko postaram się wyrazić swoje stanowisko w tej kwestii i utwierdzić się we własnych przekonaniach. Zależy mi na przeanalizowaniu tematu i uargumentowaniu swojego stanowiska i na rozwiązaniu tej kwestii - choć paradoksalnie jest to niemożliwe.    

     



     















     

    Jak możemy wywnioskować z postów widocznych powyżej - opinie są podzielone i każdy argument ma praktyczne poparcie. Powyżej widzimy posty doświadczonych SAMP-playererów. Specjalnie wybrałem widoczne komentarze, aby jak najlepiej przedstawić Wam zarys problematyki w tym temacie. Widzimy konstruktywne komentarze - mocno zakreślające przekazy autorów. Wracając do kwestii jakości i możliwości platformy, to zdecydowanie polemizowałbym z każdym o możliwościach skryptowych. [...]

     

    [...] Wydaję mi się, że zdecydowanie to kwestia kreatywności i umiejętności programowania pozwalają odkryć  SA:MP'a. Najważniejsza jest własna inwencja, unikalny motyw/styl i ochota do działania. Dodam także - duże znaczenie na sukces ma początkowa ekipa produkcji. Z własnych historii wiem, że jasne obowiązki rozdane określonym osobom to zdrowe rozwiązanie. Pamiętajmy także dbać o politykę sankcyjną, tzn. karanie graczy.

     







    Grafika pożyczona z gtam.info

     

    Z perspektywy przegranych 10'ciu lat w RolePlay, miałem okazję pograć na wielu produkcjach i wiele projektów prowadziłem. Na sztuce prób i błędów nabyłem unikalne doświadczenie i kompetencje pozwalające mi na dowolne kreowanie rozgrywki na serwerze - po przez grę InCharacter. Przez tyle lat mojej kariery RP - widziałem wiele rasowych pseudoli i do tej pory jestem uczulony na pseudo-produkcje i wyczuwam #gunwo - po samym tytule reklamy. Wydaje mi się, że porównywanie obu platform - zdecydowanie posiada sens, lecz warto dodać, o trybach rozgrywki... - do których, gracze podchodzą różnie. Patrząc po frekwencji na największych, Polskich serwerach na MTA, to zdecydowanie królują FUN/RPG, następnie zaś RolePlay. Na Multi Theft Auto jest aktualnie jeden - działający serwer RP, który zachowuje reguły rozgrywki. Jest nim devgaming. Wracając do FUN/RPG, grając na takich serwerach, można świetnie się bawić. Patrząc przy tym na jakość grafiki i kolorystykę barw. to faktycznie MTA może wyprzedzać pod tym względem SAMPA. Jednakże interfejs zdecydowanie odbiega od klimatu GTA, co sprawia że wiele osób odpycha. W trakcie rozgrywki RP - dla mnie to zdecydowanie za ciężko, opornie i skomplikowanie spędzony czas. 

     

    SA:MP jest bowiem stworzony do tego typu rozgrywki, jakim jest RolePlay. Próbowałem kilka razy przejść na MTA, lecz nie udawało mi się. Tempo rozgrywki zależy od szybkości wpisywania komend, co może być błyskawiczne. Kolorystyka barw jest bardziej ciemna i zmatowiała. Dla mnie takie rozwiązanie jest lepsze - niż w przypadku konkurencyjnej platformy - w moim odczuciu. W moim odczuciu, wydaje mi się że dosyć znacznie przybliża nas takie rozwiązanie programu.

     

    Pozostaje również jeszcze jedna kwestia, możliwe że najważniejsza. Z tego co mi wiadomo - MTA znacznie prześciga SA:MP pod względem technologicznym. Jednakże nie jestem w tej dziedzinie jakimkolwiek zawodnikiem, żebym mógł się wypowiadać. Na koniec chciałbym Was prosić o Wasze spostrzeżenia na ten temat i wypowiedzi kompetentnych ludzi, gdyż warto głosić swoje poglądy i to na forum publicznym. Według mnie, jest to kwestia gustu, upodobań, przyzwyczajeń - więc wiele kwestii. 

     



  19. Lubię to
    Firana zareagował na zane w [ARCH]LSGaming - serwer ROLEPLAY GTA V z a p r a s z a !   
    Patrząc przez pryzmat waszego serwera mam wrażenie jakby czas się cofnął. 
  20. Lubię to
    Firana zareagował na bluur w [ARCH]e-Santos.pl (RolePlay) - Updated.   
    eeee?
  21. Lubię to
    Firana zareagował na Ghandi w [ARCH][Zapowiedź] Foster RolePlay   
    Poważnie idzie się już WKU***Ć jak czytam te prezentacje pseudo serwerów. 
     
      
     
    Piszecie ciągle jakbyście Wy to wszystko wprowadzali a prawda jest taka, że macie skrypt z captivy i nic tutaj nie jest nowego w stosunku do niego. Ludzie, po co tak kłamać, po co??
    Kolejny serwer na miesiąc, potem Foster V2, inna nazwa serwera, inne nicki.
     
  22. Lubię to
    Firana zareagował na Winekxd w [ARCH][Zapowiedź] HighPeak Roleplay - rozgrywka na najwyższym poziomie.   
    W zasadzie to Grafik ma pełne prawa do prac graficznych jakie wykonał i może je sobie zastrzec, oprócz tego zachowanie administracji projektu a wręcz założycieli jest poniżej dolnej granicy rozumu. 

    Jeszcze te wyzwiska, fajnie jakby któryś z administratorów nadał ostrzeżenia tutaj dla osób które piszą noo wiadomo co


    Co do projektu, grafika bardzo fajna- Treść jak treść, fajnie jakby była oparta jakimiś screenami czy coś
    Co do darmowego stylu: Ogólnie fajnie jakbyście naprawili tam kilka rzeczy, chyba napisałem co jest spieprzone w dziale download.. Powodzenia
  23. Lubię to
    Firana otrzymał reakcję od Sevos w [ARCH][zapowiedź] Wild-Fox | Dillimore & Fort Carson   
    Słodki Jeżu, dyskusje i problemy jak za dawnych lat. Takie serwery uwielbiam najbardziej. Szkoda że LSka nie ma tu swojego tematu, tam to byłby temat rzeka
  24. Lubię to
    Firana zareagował na Admin w [ARCH][zapowiedź] Wild-Fox | Dillimore & Fort Carson   
    Poniższe statystyki pokazują, że wild-fox zawdzięcza swoją popularność nie przez bota-reklamę, a przez generowaną reklamę w sieci i mailling oraz ruch z social mediów. Poniższa strona pokazuje realny ruch- wyklucza roboty.
     

     
     
     
    PS. Nie kupuj lajków dla SRP tylko dla Centrum-RP pomyślcie zdroworozsądkowo
    PS2. Tak czytam, czytam i widzę "sevcio"- to już wiem po co do mnie pisał.
  25. Lubię to
    Firana otrzymał reakcję od Wild-Fox w [ARCH][zapowiedź] Wild-Fox | Dillimore & Fort Carson   
    Ktoś kto inwestuje swój czas i pieniądze w zorganizowanie miejsca do rozgrywki zasługuje nie tyle na szansę (bo może to robić ile razy chce nikomu przy tym krzywdy nie robiąc), co przede wszystkim na opinie napisane ze zdrowym podejściem.
     
    Jeśli chcecie czegoś nowego to odpowiednio taki pomysł opiszcie, a może uda Wam się jakiegoś twórcę do niego przekonać.
×