Skocz do zawartości

Tablica liderów


Popularna zawartość

Pokazuje zawartość z najwyższą reputacją od 2016.04.18 we wszystkich miejscach

  1. 3 punkty
    Czy my aby na pewno gramy Role Play? - Słowem Kuczera Cześć i czołem ludziska! Z tej strony Kuczer. Możecie mnie pamiętać z ostatniej odsłony centrum-rp.eu, kiedy to piastowałem tutaj stanowisko redaktora naczelnego. Zajmowałem się głównie artykułami promocyjnymi lub recenzującymi aktualne jak i powstające projekty Role Play na każdej z platform. Potem nastał przykry czas kiedy to portal centurm-rp.eu zniknął z internetu na bardzo spory czas. Kiedy tylko dowiedziałem się o powrocie portalu postanowiłem ponownie zanurzyć się w tym cudownym świecie jakim jest pisanie dla was najnowszych informacji oraz moich osobistych przemyśleń. Lubię wyzwania - dlatego też nie piszę do Jesusa, którego bardziej znacie spod nicku Admin czy kogoś innego z administracji o przywrócenie dawnego stanowiska. Postaram się je zdobyć po raz kolejny własnymi siłami. Tyle ode mnie, a teraz przejdźmy do ogólnego tematu! Miłego czytania! Nie muszę przybliżać wam o czym będzie dzisiejszy artykuł, prawda? Tytuł tematu mówi sam za siebie. Temat wielokrotnie poruszany i nigdy nie prowadził to niczego dobrego. Wszystko zawsze kończyło się kłótnią dwóch stron konfliktu, które wzajemnie obrzucały się obrzydliwymi epitetami. Długo sam siebie pytałem: "Eryk, jak napisać ten artykuł by dwie strony czuły się równie potraktowane?". Nie będę przed wami ukrywał faktu, że spędziłem wiele nocy przy kawie oraz papierosie, bijąc się ze swoimi myślami jak zrobić coś co jest z góry skazane na porażkę i zrobić to na tyle dobrze by odniosło to zamierzany sukces. W końcu olśniło mnie, że prostota jest tym co rozwiąże każdy mój problem. Postanowiłem napisać coś od siebie, ale w taki sposób by nie urazić żadnej ze stron - bo to jest portal, na którym piszemy dla was najnowsze informacje oraz staramy się przekazywać je w sposób obiektywny. Do rzeczy. Tytuł tematu "Czy my aby na pewno gramy Role Play" nie jest tutaj bez powodu. Swoją grę na serwerach Role Play zacząłem w końcówce 2007 roku, a od tego czasu bardzo dużo się zmieniło. Dawniej posiadaliśmy tylko parę głównych komend do gry, które było odpowiedzialne za wykonywanie przez naszego bohatera czynności i opisywaniu otaczającego go świata - reszta była w rękach graczy. Każdy gracz w sumie nie różnił się od drugiego - wszystko i wszyscy byli wrzucani do jednej szafki. Rzadko zdarzało się spotkać osobę inną niż wszyscy - mowa tutaj o odgrywaniu charakteru postaci. Każdy z nas gra przystojnego, z górą mięśni mężczyznę, który ma sześć aut, albo kobietę, której walory, że tak to nazwę to ogromne piersi i tyłek jak Nicki Minaj. Potem nastały czasy, że bardziej zerkaliśmy na grę niż na gracza. Programiści, którzy odpowiedzialni są za tworzenie skryptów gier dla swoich projektów dwoją się i troją by dodawać nam jak największą ilość nowości do gry. Z jednej strony jest to na plus dla projektu i dla samych graczy ponieważ rozwijający się ciągle projekt to coś naprawdę super! Wszelkie innowacje polepszające i rozszerzające grę są czymś dobrym dla projektu i taki projekt przyciągnie wielu graczy. Jednak w tym wszystkim zapomniano o graczach. Gracz, który też ewolułował i stał się czymś co już nie jest dobre. Duży procent graczy widząc prostotę gry, która nastała - mówimy tutaj o skryptach gdzie praktycznie wszystko robi za Ciebie skrypt gry dla przykładu: "Tomek zakłada firmę - firma stoi - on operuję jedynie nią przez panel grupy na forum i zbija z tego kasę - pamiętam swój pierwszy biznes w grze to były świetne czasy gdzie każdy z nas starał się by nasz lokal był znany na całe miasto i to wszystko za sprawą IC - zero OOC. Gracz widząc to wszystko doszedł do wniosku, że nie ma sensu się starać i nie ma sensu skupiać się na grze skoro będzie mieć to samo co jakby poświęcał na grę po 10 godzin dziennie. Przeszedłem się dziś dla porównania po paru projektach. Wszędzie spotykane opisy: "Napakowany mężczyzna" lub wszech obecne łamanie regulaminu, które w sumie sam nie wiem skąd się wzięło: Dziś przechodziłem obok grupki graczy, którzy w ciągu dwóch minut napisali taką akcję: I tutaj przelała się czara goryczy. Postanowiłem wylać troszkę tego żalu tutaj na portalu by uświadomić graczy, że to co robią nie jest poprawną grą. Nie kłócę się jednak tylko zaznaczam, że taką grą doprowadzimy do tego, że projekty RP nie będą się różnić niczym od projektów DM - i tutaj musicie mi przyznać rację. Starzy gracze, którzy wałkowali tą grę tyle lat już dawno nie grają - sam znam jedynie paru, którzy nadal pozostali wierni gdzie. Inne osoby mają już rodziny, dzieci i prace. Teraźniejsi gracze poszli na łatwiznę - myślałem, że to tylko chwilowa moda jednakże nowy gracz chcący nauczyć się gry zostaje potraktowany taką właśnie grą - przez co myśli, że jest to gra odpowiednia i treściwa oraz jedyna słuszna. To jest największe zło naszego społeczeństwa w grze. Do tego miliony kar wymyślonych przed administrację projektów. Dawniej dostawało się AJ lub kick - w ostateczności ban. Dziś gdzie nie wejdę to w lewym dolnym rogu wiecznie widzę kary pod nazwami: klątwy, zemsty, warny etc - to bez sensu. Tak więc kieruję to pytanie do was czytelnicy: "Czy my aby na pewno gramy Role Play"?
  2. 3 punkty
    Brooklyn

    Captiva Roleplay

    Bardzo sie opłaca za 150zl, sam gralem i widzialem, gdyby nie inne wydatki sam bym kupił GM
  3. 2 punkty
    bluur

    LS-STORIES.PL

    To kolejny raz kiedy chcemy Wam pokazać, że mimo tak ogromnego rozbudowania ls-stories, wciąż mamy głowy pełne pomysłów i jeszcze wiele, wiele takich tematów powstanie. Cały czas pracujemy w pocie czoła, nie wysypiamy się - a to tylko i wyłącznie dla was. Ciągle opieramy się na waszych sugestiach, słuchamy Was i zgodnie z tym przepisem wyszło kolejne świetne ciasto! Może i jest po świętach ale życzymy smacznego. Zapraszamy do lektury. Przedstawiamy kolejne nowe rzeczy w świecie LSS. 1. Nowe firmy na mieście - organizacje ochraniające Na projekt ls-stories zostaje wprowadzony nowy typ biznesu, który nosi nazwę: ochrona. Jakiś czas się przed tym wzbranialiśmy jednak po głębszych analizach uznaliśmy, że świetnie teraz wpasuje się w rozgrywkę. Umożliwia on oferowanie ochrony budynku dla każdego typu biznesu. Opłata za ochronę budynku jest pobierana co tydzień od podpisania pierwszej umowy. Członkowie grupy, która charakteryzuje się ochroną mogą stać na czatach tylko i wyłącznie w chronionych budynkach. Jest to idealne rozwiązanie dla zorganizowanych grup przestępczych, gdyż może służyć jako legalny biznes w formie pralni pieniędzy. 2. Nowe wyposażenie budynku - bramki wykrywające metal Nowe firmy mogą również montować bramki lub drzwi, które wykrywają metalowe przedmioty. Jest to idealne zabezpieczenie dla biznesów, do których przychodzi mnóstwo osób. To urządzenie zapewni świetną ochronę. Bramki niestety są drogie bo kosztują aż $10.000. Gdy gracz wejdzie z metalowym przedmiotem do środka, po lokalu rozniesie się dźwięk informujący o znalezieniu czegoś podejrzanego. Chodzi oczywiście o broń. Bramki analizują całe ciało postaci, więc również przeszukiwane są torby o ile je posiadamy. Oczywiście broń nie jest zabierana ani nic w tym rodzaju - to już zależy od ochrony, która ochrania budynek, czy się tym zajmie. 3. Panic Button - wyjście z opresji (?) dla służb porządkowych Panic Button to nic innego jak urządzenie dla służb porządkowych, które w przypadku opresji funkcjonariusza pozwoli na zlokalizowanie go w jak najszybszym tempie. Samo urządzenie jest w zakupie dość drogie w związku z czym nie każda osoba, która tworzy swoją rozgrywkę w frakcji porządkowej będzie miała do niego dostęp. Sam system jest oparty na przedmiocie, który naciskamy używając go w ekwipunku. Zanim przycisk zostanie użyty gracz musi odegrać akcję na /me, gdyż bez tej czynności przedmiot nie zadziała. Panic Button umożliwia tylko jedno użycie. W dalszej części procesu przez dany okres czasu systemy LSPD analizują położenie funkcjonariusza. Trwa to przez jakiś czas (ok 10 do 20 sekund lub nawet więcej) i gdy funkcjonariusz zostanie już zlokalizowany wszyscy oficerowie otrzymują informację na swoich radarach w postaci dobranej ikony. Na czacie również może pojawić się wzmianka o dokładnej dzielnicy gdzie się znajduje, aczkolwiek nie musi. Prosimy korzystać z tego racjonalnie i w bardzo poważnych przypadkach. 4. Kolczatki teraz mogą unieruchomić pojazd Organizacje porządkowe otrzymują dostęp do rozkładania kolczatek, które pomogą w złapaniu osoby uciekającej przed sprawiedliwością. Aby rozłożyć kolczatkę gracz nie może przebywać w pojeździe. W końcu przebijanie opon zostało zakodzone, więc można z nich korzystać we właściwy sposób. Rozłożyć można maksymalnie 4 kolczatki, i bardzo prosimy aby było to kontrolowane. Nie zapominajcie że trzeba je złożyć aby żaden mieszkaniec nie ucierpiał. 5. Zmiany w kartotece policyjnej Lista wpisów wykroczeń, mandatów oraz wpisów w kartotece będzie miała teraz już możliwość scrollowania za pomocą suwaka co intuicyjnie ułatwi i uprzyjemni rozgrywkę organizacjom porządkowym. Dodaliśmy możliwość dodania wpisu, który nie jest dopasowany do żadnej przedstawionej kategorii i będzie on widniał jako "inny" - można go również wyświetlić w nowej opcji kartoteki. Wszystkie wpisy będą od teraz sortowane od najnowszego (najwcześniej wpisanego) 6. Zmiany w handlu na cornerach gangów Botom zostały zmienione kwestie, "nie ma" już nazw slangowych dla narkotyków; Zmiana kosmetyczna - więcej różnorodności w przychodzących po towar postaciach; Istnieje bardzo niska szansa (mniej niż 1%) na to, że klient będzie chciał na nas napaść. Dlatego warto być uzbrojonym i mieć ze sobą chociaż tego glocka. Jednak kiedy nie jesteś sam "na cornerze" to szansa na napad jest prawie zerowa, z racji, że mamy obstawę. 7. Działanie narkotyków oraz ich nowe odpowiedniki W związku z dążeniem do urozmaicenia rozgrywki każdej sekcji obecnej na projekcie ls-stories postanowiliśmy wprowadzić nowe nazwy narkotyków, dzięki którym gracz będzie miał większą możliwość kreatywnego odgrywania ich działania. W poniższych punktach zostały przedstawione odpowiedniki skryptowe oraz działanie. Metamfetamina: Zwiększona adrenalina - więcej zadawanych obrażeń Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: Metadon, Flakka Morfina: Nie odczuwamy aż tak bardzo otrzymywanych obrażeń Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: Barbituran, Cetamine Marihuana - Ciągły śmiech Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: Codeine, Haszysz Heroina - Zwiększona efektywność treningu na siłowni Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: Opiat, Crack LSD - Leczenie postaci Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: DMT, AMT Amfetamina - Odporność na utratę energii Nowe narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: Adderal, Dexedrine Opium - Zmniejsza czas oczekiwania do następnego treningu na siłowni Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: Fenantren Kokaina - Zmniejsza czas Brutally Wounded (BW) Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: Benzodiazepine, Metylofenidat Ecstazy - Zmniejsza obrażenia przy kolizji pojazdu (adrenalina) Nowe Narkotyki o tym samym działaniu skryptowym: MDMA, Xanax, GHB Przypominajka - system uzależnienia od narkotyków Jako, że LSS jest rozbudowane co jakiś czas umieszczamy w newsach jeden z elementów rozgrywki aby "douczyć" nowe osoby. Narkotyki mają bardzo wielki popyt w świecie naszej rozgrywki. Wprowadzamy możliwość uzależnienia od nich. W momencie, gdy Wasze postacie będą zażywały środki wspomagające, ich poziom uzależnienia będzie się nieco zwiększał, a co za tym idzie pojawią się skutki uboczne i konieczność wizyty w szpitalu LSMC. narkotyk lekki: +1 uzależnienia narkotyk twardy: +2 uzależnienia Uzależnienie oddziałuje na postać co pewien czas. Lekkie uzależnienie rozpoczyna się od 20%, wtedy nasz ekran zacznie się poruszać przypominając efekt identyczny jak otrzymamy jakieś obrażenia a symulować ma to zawroty głowy. Przy większym uzależnieniu pojawią się utraty równowagi i upadki naszej postaci na ziemię. Jeżeli będziemy chcieli zawalczyć z uzależnieniem trzeba będzie udać się do szpitala i podjąć się detoksykacji (wziąć detox), który wspomoże obniżanie poziomu uzależnienia każdorazowo o 20 jednostek. 8. Uniwersum LSS - Dostępne bronie W związku z wprowadzaniem mieszanego uniwersum gry Grand Theft Auto oraz LSS wprowadzamy oficjalne warianty różnego typ ubroni używanej w rozgrywce. Od dłuższego czasu istnieją różnego typu nazwy broni na serwerze, które są na bieżąco używane. Postanowiliśmy zaktualizować listę o nowości oraz dodać edycje broni unikalnych oraz zdobionych. Wszystkie przedstawione bronie posiadają customową nazwę widoczną przy wyjmowaniu oraz mogą różnić się ilością amunicji, która jest dostarczana wraz z nowym przedmiotem. Służby porządkowe: - Desert Eagle: Kimber Custom II, Glock 21, SW 4566, Beretta 845F, Walther P99, Sig Sauer 1911 - Shotgun: Remington 870 - MP5: HK MP5A5 - M4: Bushmaster BCW A3F-16, HK416, Colt 6920 - Sniper Rifle: Sniper M40A3 - Nightstick: Tonfa, Tonfa (CCW) - Paralizator: Taser X26 - Country Rifle: Remington 700 LR - 9mm: Glock G36, Kimber Micro 9 Organizacje przestępcze: - Deagle: Deagle, Jericho 941F, Colt Pyton, Smith and Wesson 38, Rewolwer SW 642 - Shotgun: Shotgun, Mossberg 590, Remington 830, Winchester M1866, - Uzi: Uzi, MAC-11, Skorpion vz. 61, PP-91 KEDR, - AK-47: AK-47, Norinco Type 56, STAM-99, Kalashnikov - TEC9: TEC9, MP-9, KG-9, - Glock 9mm: Glock 9mm, Walther Creed 9mm, Glock 34 Gen4 MOS - Glock 9mm Silenced: Glock 9mm Silenced, Glock G36 Silenced, Walther Creed Silenced Bronie unikalne i zdobione: - Deagle: Colt Pyton Gold, Desert Eagle Paluminar - AK-47: AK-47 Paluminar - Glock 9mm: Walther Creed Paluminar - Glock 9mm Silenced: Glock G36 Silenced Gold 9. Nowe miejsce rozgrywki - South Los Santos High School #UNIWERSUM_LSS South Santos High School to szkoła mieszcząca się w południowej części miasta Los Santos na dzielnicy Little Mexico. Jest to placówka uczęszczana głównie przez młodzież zamieszkałą w biedniejszej części miasta. Poziom nauczania stoi na niskim poziomie, a nauczyciele narzekają na pensje oraz choroby depresyjne ze względu na problematyczne osoby uczęszczające na zajęcia. Szkoła jest owiana złą sławą ze względu na aferę dotyczącą handlu narkotykami oraz głośnego morderstwa jednego z uczniów na tle rasowym, które odbyło się w szatni damskiej przy hali sportowej. 10. Podtlenek azotu działa jeszcze inaczej niż ostatnio Osoby korzystające z naszego systemu podtlenku azotu na LSS bardzo go chwalą co nas cieszy. Jednak większość mówi, że trwa to zbyt krótko, skoro trzeba zmieniać co jeden strzał Butlę Nitro. Od teraz wygląda to następująco: Umieszczamy butlę nitro używając ją z ekwipunku. Oczywiście samochód musi być wyposażony w ten system. Uruchamiamy gablotę, w menu na /v aktywujemy system nitro. Jadąc naciskamy LPM aby wykonać strzał podtlenku azotu. Od tego momentu możemy wyłaczyć nitro klikając znów LPM lub odczekać aż się skończy Naciskając kolejny raz butla nitro zostaje zresetowana i użycie jest możliwe ponownie. Mówiąc wprost i konkretnie, teraz jedna butla starcza na dwa strzały nitro. Wędkarstwo zmienia się dla Was - następna garść usprawnień Bardzo nas cieszy to, jak wiele osób korzysta z tej pracy dorywczej. Często nocami wędkujecie i rozmawiacie na przeróżne tematy. W związku z prośbami ze strony graczy postaraliśmy się udoskonaliliśmy system tak abyście byli w pełni zadowoleni podczas korzystania z niego. Całość zmodyfikowana, w związku z czym: Każdy podczas łowienia będzie mógł od teraz swobodnie poruszać kamerą i rozglądać się. Postać nie będzie zamrożona. Szansa na złowienie rybki została zwiększona, dzięki czemu połów okaże się jeszcze przyjemniejszym. Czas trwania dodatkowej zanęty został zmniejszony do 1 godziny. Osoby próbujące was bić podczas wędkowania będą ostrzegane automatycznie, a nagminne korzystanie z tego skończy się karą. Delikatnie poprawiona została minigra podczas wyławiania ryby, ponieważ zdażało się w 0.00001% przypadków że nie naliczały się klawisze. 11. Energia postaci Wprowadzamy energię postaci, która ma za zadanie przyciągnąć postacie do konsumowania posiłków bądź napojów nie tylko w sytuacji gdy postać oberwie, bądź weźmie udział w wypadku. Co powien czas zostaje bardzo minimalnie zmniejszona energia (HP). Można to powstrzymać spożywając częściej posiłki. Nie macie się czego bać, jest to 1% HP na godzinę. Przypominamy także, że w godzinach nocnych gdzie lokale raczej nie są czynne, można zakupić jedzenie w punktach fastfood. Energia będzie w przyszłości wypadkową dla Kondycji postaci, którą mamy nadzieję wprowadzimy w najbliższym czasie. 12. Panuj nad czatem OOC swojej grupy Staramy się na każdym kroku sugerować również propozycjami oraz prośbami graczy. W związku z tym skorzystaliśmy z propozycji i każdy lider jakiejkolwiek grupy, której jest właścicielem, lub kierownik; może aktywować lub dezaktywować czat Out Of Character swojej grupy. W momencie kiedy czat jest zablokowany, lider wciąż może pisać w grupie. 13. Zmiany - Finanse W związku ze stabilizującą się gospodarką postanowiliśmy wprowadzić zmiany odnośnie wypłacanych pieniędzy przez skrypt. Na bieżąco analizujemy statystyki jakie generujecie tworząc pieniądz w grze i doszliśmy do wniosku, że przyda się mała zmiana aby zbalansować całokształt finansów w rozgrywce. Agencja pracy w 2019 od teraz umożliwia wypłaty maksymalnie w $500 (nie licząc specjalnych dni, kiedy zwiększają płacę) Wypłaty ze wszystkich biznesów są teraz takie same i wynoszą: $300 za przepracowane 30 minut. Lider grupy otrzymuje 25% więcej wypłaty, zaś kierownik o 10% więcej. Nowy gracz do przegranych 10 godzin otrzymuje bonusowe +50$ do swojej wypłaty z każdego biznesu, w którym jest zatrudniony. (przypominamy od razu, że wieczorami jest następny bonus $50 dla wszystkich, a biznesy na pewnych strefach dostają jeszcze kolejny). Firmy kurierskie otrzymują dodatkową prowizje dla osób zatrudnionych w tym typie biznesu. Za każdy kurs gracz otrzymuje dodatkowe 10$ do swojej kieszeni. Bonus nalicza się dopiero w przypadku rozładowania wszystkich paczek z furgonetki, ostatnia paczka nalicza dodatkowe pieniądze. 14. Nowy dodatek dla systemu tatuaży oraz cechy postaci Zdarzają się sytuacje, że nie wszystkie tatuaże są widoczne przez innych graczy. Na przykład gdy Twoja postać ma założoną bluzę z długimi rękawami. Wprowadzamy możliwość schowania podglądu tatuaży dla swojej postaci dla sytuacji gdy odegramy, że na przykład postać jest ubrana w coś, dzięki czemu nie są one widoczne. Opcja ta pojawia się w ustawieniach postaci i ukryte zostają tylko cechy oraz tatuaże od głowy w dół. Jeśli dana blizna, bądź tatuaż znajduje się na twarzy lub głowie naturalne jest to że ciągle pozostaje widoczna. Po schowaniu tatuży w menu ustawień, będą ukryte wszystkie wpisy oprócz: głowa kark szyja Ustawienie to nie zapisuje się tak jak pozostałe ustawienia postaci, jeśli chcemy ciągle ukrywać tatuaże, należy to robić przy każdym zalogowaniu. W zależności od ustawienia pokazywania tatuaży, nie zmienia się to w profilu na forum. [ramka2]Dodatkowo: Jeśli mamy założone rękawiczki, istnieje teraz wpis w cechach wyglądu postaci. [/ramka2] 15. Ułatwienie dla roznoszących gazety Zainteresowanie pracą roznosiciela gazet, które można odebrać w siedzibie San News rośnie z każdym dniem. Postanowiliśmy ułatwić odrobinę dotarcie do punktów pojawiających się na mapie oznaczających miejsce dostarczenia prasy. Punkt na minimapie będzie teraz rozciągnięty do końca okręgu minimapy. Będzie on widoczny zawsze, nie tylko gdy jesteśmy w pobliżu. Nie trzeba będzie co chwilę zerkać na dużą mapę aby sprawdzić gdzie jest punkt. 16. Optymalizacja obiektów Zaznaczanie obiektów w trybie klawiszowym zostało zmienione na jeszcze bardziej intuicyjne oraz precyzyjne. Cały system został w wielkim stopniu zoptymalizowany. Poprzednio w niektórych sytuacjach byliście zmuszani do zmiany trybu na strzałkowy lub używania komendy /mpick, lub kasowania innych obiektów aby dostać się do odpowiedniego ponieważ komenda /msel nie do końca precyzyjnie analizowała obiekty przed nami. Teraz bez problemu zaznaczymy obiekt z jego oznaczeniem modelu poprzez /msel id, gdzie ta komenda zaznaczy najbliższy obiekt z tym identyfikatorem model ID. Wczytywanie obiektów dopasowane jest teraz jeszcze bardziej pod każdego gracza, któremu są one streamowane podczas jazdy samochodem. Analizowane zostaje całe spektrum połączenia internetowego gracza. Poziom widoczności i zanikania obiektów w oparciu o lepsze zarządzanie pamięcią RAM jest teraz dynamicznie zmieniane zależnie od tego jakei mamy połączenie internetowe. Dzięki temu rozwiązaniu możemy sobie pozwolić na więcej ciekawych obiektów w świecie zerowym bez odczuwania większych spadków płynności rozgrywki. 17. Bronie ze strzelnicy.. i tworzący się nieporządek Bronie ASG, które zostały zakupione na strzelnicy będą teraz automatycznie chowały się do ekwipunka przy wyjściu z budynku. Ograniczy to zachowanie ze strony graczy, które było nie fair i dochodziło do straszenia innych graczy bronią ASG. Bronie, które zostały kupione na strzelnicy będą się kasowały po wykorzystaniu amunicji. Zmiana ta jest wprowadzona głównie z tego względu, że w wielu częściach miasta leżały porozrzucane przedmioty tego typu nie nadające się do użytku (jak na obrazku wyżej). 18. Ułatwienie dla zdolności manualnych postaci Dodaliśmy informację o aktualnym postępie do zdobycia kolejnego poziomu zdolności manualnej. Teraz już wiadomo w stosunku 0-100% ile pozostało Nam do wyuczenia kolejnego poziomu. 19. Statusy na forum wróciły a wraz z nimi.. Powróciły statusy ze względu na wasze prośby. Powstały ograniczenia a są nimi dostęp do pisania i odpowiadania od 15 postów oraz blokada umieszczania linków. Dodatkowo ekipa moderacyjna posiada teraz logi usuniętych statusów przez graczy co jest widoczne poniżej. Bardzo prosimy traktować ten "kanal komunikacji" w racjonalny i ludzki sposób. Jako, że widzimy usunięte statusy, a zdarza się że niektórzy wykonują raidy na czyiś profil albo piszą jakieś dziwne rzeczy a następnie w moment usuwają treść - będą analizowane te wpisy i stosować będziemy blokady statusów. 20. Własne tło grupy i jej avatar Liderzy grup mogą teraz ustawiać tło oraz avatar swojej grupy. Tło jest widoczne na wszystkich podstronach Waszych paneli, natomiast avatar na liście grup członków. Jest to małe urozmaicenie, które na pewno bardziej umili Wam korzystanie z forum i przeglądanie panelu grup. Upload logo robimy przez nasz standardowy sposób, z jakiego wszędzie korzystamy czyli przez imgur oraz podanie identyfikatora. (zbieżność grafik i nazw grup jest przykładowa - nie ma ich na LSS) Panele grup zostały dodatkowo bardziej zoptymalizowane i zabezpieczone ze względu, że ciągle pare osób próbuje nieudolnie coś przekombinować. Pozdrawiamy. Mniejsze zmiany Rzeczy, których nie ma sensu bardziej opisywać i przedstawiać 21. Informacja na HUD dla duty organizacji Organizacje miały problem z weryfikacją aktywnej służby postaci na grupie organizacji przestępczych. Dodaliśmy informację na hudzie, która informuje o wstąpieniu na duty. Obecność na służbie jest potrzebna między innymi do korzystania z ich skryptów oraz identyfikacji; dotyczy gangów. Od tego momentu każdy z Was bez pytania znajomych będzie posiadał tą informacje na ekranie. 22. Urozmaicenie miejsc publicznych Tłok, kolejki... Wszyscy tak kojarzymy budynki publiczne, w których musimy wyrobić odpowiedni dokument czy złożyć wniosek. Wchodząc do tego typu budynku możecie zauważyć nie lada chaos, który w rzeczywistości odwzorowuje po części realny wygląd tego typu miejsc. Postanowiliśmy oprócz cywilów dodać również więcej postaci, przy których jest możliwość skorzystania z oferty skryptowej; na przykład wyrobienie dokumentów. Dzięki tej zmianie gracz będzie mógł dość łatwo utrafić NPC celując na niego i klikając przycisk "H". 23. Odkładanie przedmiotów w pokojach hotelowych Niektórzy gracze wykorzystywali pokoje hotelowe do magazynu na różnego typu przedmioty z racji na brak jakiegokolwiek ryzyka. Do tego typu zagrywek służy szafa, którą można kupić do własnego mieszkania lub domu. W tym momencie nie będzie można już odkładać przedmiotów w pokojach hotelowych. 24. Usuwanie się odłożonych obiektów W wielkim stopniu dążymy do optymalizacji tak aby każdy z graczy mógł brać udział w płynnej rozgrywce. Aby oczyścić ulicę z niepotrzebnych oraz śmieciowych przedmiotów będą się one kasowały po 30 dniach od odłożenia. 25. Zmiana z logami kar Od teraz bany i klątwy tak jak punkty SPoints nie będą się archiwizowały po 30 dniach od ich nadania. Są one widoczne na zawsze i każdy użytkownik może zweryfikować gracza na przykład przy rekrutacji do organizacji porządkowej, przestępczej czy projektu in character. 26. Usunięcie problemu z włączonym duty grupy biznesowej Dział, w którym słuchamy waszych uwag oraz próśb dotyczących rozwiązań skryptowych przyciągnął wielu użytkowników. Kolejna propozycja, która została zrealizowana. Dzięki temu rozwiązaniu przy wyjściu z budynku biznesowego służba grupy będzie automatycznie się wyłączała. Tyczy się to oczywiście tylko grup biznesowych, i tak jak wcześniej wchodząc do budynku grupy, służba jest włączana automatycznie. To także zostaje wprowadzone po to, że wiele raportów w grze trafia do ekipy, że ktoś chodzi po mieście z aktywnym duty biznesu. 27. A na koniec WOŚP i w jaki sposób wszyscy razem pomogliśmy! Na przełomie 2018/2019 wzięliśmy udział w akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na dwa sposoby. (można to przeczytać w tym temacie) 1. Aukcje ls-stories na charytatywni.Allegro których było aż trzy, zebrały w sumie 603zł! (można to nich przeczytać w tym temacie) Pieniądze zostają już automatycznie przekazane przez Allegro na WOŚP. Wygrani licytujący Eurosa, Hotknife i innych są już lub zostaną wynagrodzeni za wkład w pomoc potrzebującym. 2. Z serduszek WOŚPowych, jakie otrzymaliście na profile wysłaliście na WOŚP aż 166zł! (została do tego doliczona opłata od naszego dostawcy płatności za każdy przelew więc zebraliśmy 152.80zł) Prawdopodobnie będzie można odliczyć z tej darowizny podatek więc te 152 nie zostanie znów obciążone naszymi wspaniałymi podatkami i pełna kwota trafi na konto Wielkiej Orkiestry. (Kliknij aby przejrzeć raport dotyczący płatności za serduszka WOŚP) Zebraliśmy razem 756zł dla potrzebujących dzieci. Cieszymy się bardzo z tego wyniku i mamy nadzieję że za rok wspólnie tego dokonamy i przebijemy tę kwotę! Miłej gry, ekipa ls-stories
  4. 2 punkty
    Strona serwera: pomocnik-samp.pl Discord serwera: https://discord.gg/VBQfNRp Witajcie serdecznie! Chcielibyśmy zaprezentować Wam serwer pomocniczy na wersję SA-MP 0.3.7 który wystartował na początku grudnia tego roku. Co to jest serwer pomocniczy? Jest to serwer z możliwością gry bez żadnych zasad, testowanie handlingu pojazdów, tuningu każdego z nich, tworzeniu interiorów bądź luźną rozgrywką ze znajomymi. Robisz to, co chcesz. Z dnia na dzień skrypt rozwija się jeszcze bardziej, nie jest to projekt na kilka tygodni! Niżej możecie zobaczyć co aktualnie oferuje skrypt serwera. CO OFERUJE SERWER? GRUPY Użytkownicy mogą tworzyć własne grupy do których mogą zaprosić swoich znajomych, nadawać im szereg uprawnień, nadawać flagi oraz tworzyć prywatny wirtualny world wraz z hasłem. Każda osoba na duty ma pod nickiem kolorową nazwę danej grupy, dodatkowo mają do dyspozycji czat grupowy. Świeżo dodane osoby nie mogą robić nic prócz wejścia na służbę grupy, lider zaś może nadać mu uprawnienia. Przykładowo skuwanie (przydatne przy odgrywaniu LSPD) bądź tworzenie obiektów - bez tego, osoba nie będzie miała uprawnienia do tworzenia na danym worldzie. DRZWI Kolejną możliwością na serwerze jest tworzenie drzwi poprzez komendę /drzwi stworz [nazwa drzwi]. Można ustalić własną nazwę oraz tworzyć interiory jak na typowych serwerach RolePlay. Szereg komend do edycji obiektów dla interiormakerów bądź mapmakerów jest dostępne. Możliwość edycji obiektów - przez myszkę - również oferuje nasz skrypt. POJAZDY Spawn pojazdów jest możliwy poprzez komendę /v [nazwa pojazdu]. Nielimitowana ilość zespawnowanych pojazdów oraz system tuningu dostępny pod komendą /car tune. Dla osób zamiłowanych w tworzeniu pościgów z pewnością ucieszy komenda /v [nazwa pojazdu] syrena, gdzie dodaje syrenę policyjną wraz z kogutem do każdego pojazdu. FUNKCJE DODATKOWE Chciałbyś nielimitowane nitro, powrót na miejsce gry po śmierci a może animacje postrzału? To wszystko jest dostępne pod komendą /tog, gdzie możesz włączyc wyżej wymienione akcje i nie tylko. :) Wszystkie dostępne znajdziesz po wpisaniu komendy na naszym serwerze. Psst. Polecamy /tog tecza! Oraz inne ciekawe funkcje. Wchodź na nasz Discord po więcej nowości oraz odwiedzaj serwer aby zobaczyć wszystkie jego możliwości oraz funkcje. _____________________________________________ Pozdrawiamy serdecznie. Ekipa Pomocnik-SAMP.pl
  5. 2 punkty
    Czat głosowy Komunikacja radiowa ma sens tylko we frakcjach i tylko IC. Czat głosowy w RP nie ma sensu i to nie jest RP.
  6. 2 punkty
    Hej, drodzy czytelnicy! Witam was ponownie, z tej strony Kuczer! Dziś przygotowałem dla was bombę, która wybuchnie w waszych umysłach, a to rozpali w was chęć powrotu i ponownej gry na platformie SA-MP! Od wielu lat każdy nowy gracz musiał stawać przed wyborem, do którego z istniejących projektów chce dołączyć. Nie na tym rzecz dziś polega bym przybliżał wam im nazwy. Od tak wielu lat naprawdę nic się nie zmieniło, aż do drugiego Grudnia kiedy to na scenie zadebiutował nowy projekt, którym jest tytułowy "ls-stories", który zaskoczył wszystkich nie tylko zoptymalizowanym i bardzo porządnym skryptem gry, ale również wieloma innowacyjnymi rzeczami, których nie spotkacie na żadnym innym projekcie. Serwer jest naprawdę odskocznią od wiecznie rywalizującej ze sobą opozycji. Na projekcie panuje ogólna kultura i obycie - nie spotkacie tam ludzi, którzy lubią uprzykrzać grę innym. Ekipa projektu została dobrana w taki sposób, że jeden dopełnia drugiego - co owocuję spokojną rozgrywką. Mamy zimę, a co za tym idzie? Bardzo długie wieczory gdzie temperatura na zewnątrz wynosi mniej niż zero stopni - strach wyjść na dwór więc co tutaj robić? Grać w szachy, obejrzeć film? Mam dla was o wiele lepszą propozycję. Po protu wejdźcie na portal ls-stories, stwórzcie swoją postać i zalogujcie się do gry! Nie pożałujecie. By nie być gołosłownym przygotowałem dla was dziś krótki wywiad, który przeprowadziłem z administracją projektu. Zadałem im parę pytań, które mam nadzieję przekonają was do gry na LS-STORIES! Zapraszam do czytania! Naszym priorytetem jest komunikacja z graczami. Z chęcią odpowiemy na wszystkie zadane nam pytania. Im więcej osób na najwyższym szczeblu tym więcej różnych poglądów oraz zdań. Nie wszyscy byli w stanie się dogadać i stało się. Raczej ten okres chcielibyśmy puścić w zapomnienie i nie wywlekać starych brudów. Dla nas nigdy nie ma limitów, wierzymy w to że gracze doceniają nasze zaangażowanie oraz wkład w powstawanie projektu i rozwijanie go. Na każdym kroku staramy się czytać feedback ze strony graczy. Mamy wiele ciekawych pomysłów, które chcemy zrealizować i powiększać społeczność LSS. Zauważyliśmy przeważnie spadki w weekendy co rozumiemy, gdyż mamy wiele starszych graczy traktujących rozgrywkę jako przyjemność po pracy czy oderwanie się od rzeczywistości. W tygodniu liczba graczy jest troszkę większa. Aktualna ilość nas satysfakcjonuje. Dokładnie tak samo jak możliwość stworzenia miejsca rozgrywki z prawdziwego zdarzenia dla fanatyków Role Play. Posiadamy oczywiście standardowy samouczek, który po wejściu do gry ukazuje graczowi jak powinien zacząć grę. Oprócz tego posiadamy całą prezentacje naszego skryptu, dzięki której gracz może zaznajomić się z nim zanim wejdzie do rozgrywki. Cała ekipa gdy tylko jest w grze stara się nowym graczom tłumaczyć oraz odpowiadać na pytania tak aby czuli się jak u siebie. Zachęcamy gracza do przedłużenia rozgrywki na projekcie intuicyjnym oraz bardzo rozwiniętym skryptem oraz komunikatywną ekipą, która w każdym przypadku stara się pomóc. Uniwersum LSS powstało po to aby każdy gracz czuł, że staramy się rozwijać rozgrywkę i nie przystajemy tylko i wyłącznie na tym co jest. W związku z tym pojawiły się różnego typu dodatki epizodyczne, bądź takie które zagoszczą przy projekcie na stałe. To czyni LSS własną marką i wyróżnia na tle innych serwerów poprzez kreatywne pomysły. Taki widok cieszy oko gdy przypominają nam się marki czy firmy, które mieliśmy wiele razy okazję zobaczyć podczas rozgrywki w Grand Theft Auto. Nasze uniwersum posiada rozwinięty wachlarz fabularny - działa również w półświatku przestępczym, pod patronatem Kejmena. Los Santos - miasto w stanie San Andreas. Główne miejsce rozgrywki, w którym toczy się cała akcja. Stolica rozrywki, metropolia słynąca ze swojego unikatowego klimatu. Dla wielu uważane za kontrowersyjny punkt stanu San Andreas - huczne rozdania nagród, głośne imprezy czy też miasto pełne znanych osobowości. Nie można natomiast zapomnieć o sformułowaniu “przestępczość”, która z roku na rok szerzy się - dając wyraźne znaki w kierunku społeczeństwa. Funkcjonowanie Los Santos Police Departament pozostawia za sobą wiele do życzenia, zwłaszcza, że tzw. czwarty sektor prężnie rozwija wachlarz możliwości. Betonowa dżungla przepełniona wytworami półświatka przestępczego. Uliczni gangsterzy, skorumpowani funkcjonariusze, bezwzględni mafiozi, przekupieni politycy - wszystkie te elementy są nieodzownym obrazem ukochanego Santos. Cały ten temat jest niczym innym jak wprowadzeniem tzw. “epizodu” składającego się z wielu detali. W fundamencie między innymi zostaną zawarte takie rzeczy jak /wydarzenia epizodyczne, postacie (pracodawcy, klasyczne), organizacje/. Wprowadzę mnóstwo unikatowych postaci (niekiedy reprezentantów fikcyjnych org.), z którymi będziecie mogli wdać się w interakcję - cały bieg wydarzeń zależy od was, w jaki sposób x akcja zostanie zakończona. Liczymy na odpowiednie podejście w kierunku epizodycznych charakterów; nie będę ukrywał, że jest to w pewnym stopniu sprawdzenie waszych możliwości. Wzajemnie życzymy jako ekipa LS-Stories spokojnych oraz ciepłych świąt i dobrego Nowego Roku. Przede wszystkim chcielibyśmy zachęcić graczy tym, że nasz skrypt jest bardzo intuicyjny i w łatwy sposób jest się na niego przestawić. Rozgrywka jest rozwinięta pod każdym względem, dzięki czemu nawet posiadając wiele godzin na postaci gracz może odkrywać jeszcze więcej nowości. Ekipa projektu jest skłonna pomóc graczowi w wielu sytuacjach oraz wesprzeć jeśli do zrealizowania jest kreatywny pomysł urozmaicający rozgrywkę na serwerze. To już wszystko co dla was przygotowałem moi drodzy! Mam nadzieję, że chociaż na trochę odciągnąłem was wraz Młodym od myśli, że jutro trzeba wstać do szkół lub do pracy! Jeszcze raz dziękuję administracji projektu za udzieloną pomoc w pisaniu tego artykułu, a co do was drodzy czytelnicy to jedyne co mogę wam powiedzieć na sam koniec to nie ma co czekać tylko logować się na forum ls-stories i wskoczyć do gry! Teraz już wiecie jak to wszystko wygląda, że tak powiem od kuchni. Na pewno się nie zawiedziecie. Pisał dla was Kuczer, a moim gościem był Młody - administrator z projektu ls-stories. Korzystając okazji życzę wszystkim czytelnikom Wesołych Świąt - by były one spokojne i pełne rodzinnego ciepła, oraz wystrzałowego Nowego Roku! Trzymajcie się! Do zobaczenia niebawem! Pozdrawiam! Nie zapomnijcie odwiedzić ls-stories: Link do forum ls-stories
  7. 2 punkty
    Firana

    Foxy-Roleplay

    Podoba mi się, że rejestracja jest przyspieszona poprzez łączenie konta Steam. Natomiast niepotrzebnie trzeba po tym weryfikować maila, skoro już użyłem konta steam do rejestracji. Faktycznie udostępnienie podglądu forum osobom niezarejestrowanym być powinno, bo jeżeli ktoś chciałby sprawdzić czy warto u Was zagrać mógłby się poczuć tak jakbyście wyciągali na siłę od niego dane. Na jakiej wersji sampa postawicie serwer?
  8. 2 punkty
    Takie nastały już czasy. Nikt i nic tego nie zmieni. Dzieciarnia dorwała się do kompów, grają po miesiąc w multi na RP i twierdzą iż są megasuperzajebiści. A taka prawda, że kto nie zagrał na starym sampie trochę w rp to gówno umie. I może zabrzmi to po Januszowemu ale kiedyś to kurła było. Zero skryptów a każdy czerpał radość z gry w SAMP. Odgrywanie na /do i /me itd. Niestety, te czasy minęły. I nie wrócą nawet na nowej platformie. Mimo iż jak wspomniałeś w tekście, początki FiveM (i innych MP na GTA V) przypominają początki RP na SAMP, to i tak nie wróci ten klimat. Po prostu podejście dzisiejszych graczy GTA polega na polepszaniu statystyk, jak najwięcej e-dolarów itp. itd. Przez starych wyjadaczy RP na SAMPie są to tzw. "Statsiarze" xD. Pozderki!!
  9. 2 punkty
    Problem istnieje głównie w fakcie społeczności serwera i następstw serwowanych przez mało doświadczone osoby. Pisząc mamy możliwość przemyślenia tego, co otrzyma inny gracz. Duża część graczy nawet tutaj nie potrafi sobie poradzić z prostym przemyśleniem tego co chce zagrać i zainteresować swoimi wypowiedziami pisanymi innych, to co dopiero w przypadku wypowiedzi ustnych, gdzie powinno wymagać się szybkiego i nieschematycznego myślenia. Wspominając naszą rozmowę, co widzę również zastosowałeś w tekście: przykład dziecka rabusia - to jest chyba główny przykład, dla którego nigdy nie spróbuję samemu grać na czacie głosowym. W żadnym stopniu gracze nie będą czuli się w pewien sposób wciągnięci w grę, słysząc głosy swoich często kolegów. Napomnieć też warto o całej zgraji debili, którzy na role-play czują się jak na swoim osiedlu i teksty poniżej poziomu to norma. Czat głosowy jest tylko furtką do wyzywania każdej napotkanej osoby w sposób bardzo uprzykrzający. Wystarczy spojrzeć na nagrania youtube, które są przesiąknięte śmieszkowatym podejściem do tego trybu gry. Aż strach pomyśleć, co powiedzą o graczach osoby słyszące pseudorealistyczne wypowiedzi do postaci na monitorze. Jako, że jestem starym wyjadaczem to takie zmiany uważam za zbędne. Pamiętam, że kiedyś pojawiały się propozycje wprowadzenia czatu głosowego.. na szczęście nie było to możliwe do zrealizowania na sampie. Kolejną sprawą jest też rozwiązywanie problemów. Skargi to nieodłączna część mózgozjebów roleplayowych. Ostatnio rozmawiałem z pewną osobą, która chce tworzyć serwer rp. Kompletnie nie miała wiedzy na temat tego, jakie mogą zastosować rozwiązania i ograniczyła się do tego, że to gracz będzie musiał nagrywać zajście. #teamczatpisany
  10. 1 punkt
    Firana

    iMTA cały czas do przodu

    iMTA cały czas do przodu ( ͡º ͜ʖ͡º) xD Podobnie jak roleplay.net, nie mają passy do sukcesu w tym kwartale. Z tym, że iMTA wykłada pieniądze na te próby zaistnienia, a tak naprawdę gówno z tego będzie. Ci ludzie już wprowadzają n'tą z kolei aktualizację nie dając graczowi jakiegokolwiek gamingu. Kurde, widać że skrypterzy utalentowani - robią interesujące rzeczy. Problem w tym, że to są atrakcje chwilowe. Po co robić takie gówno za takie pieniądze? Uczyłem się w liceum plastycznym, a tam mówiono mi w pierwszej minucie zajęć podstawową zasadę tworzenia - od ogółu do szczegółu. iMTA chce przekonać do gry Role Play na swoim podwórku udostępniając jedynie wątpliwie atrakcyjny wybór akcesoriów dla wyglądu postaci. Im się wydaje, że jak zrobią Deep Web to nagle znajdą się gracze żeby z niego skorzystać. Po co, skoro na tym serwerze nie ma kompletnie co robić?! Uzależnili się całkowicie od osób kierujących grupami zapominając, że im też się odechciało już dawno robić czegokolwiek. Kiedyś z głównym właścicielem Centrum-RP (obecnie times - roleplay.net) twierdziliśmy, że sukces odniesie twórca, który wejdzie na serwer jako zwykły gracz i spróbuje bez frustracji spędzić trochę czasu na zbudowanym przez siebie serwerze, i wyciągnie przy tym odpowiednie wnioski. Czytajcie od czasu do czasu. Pozdrawiam, Firana
  11. 1 punkt
    Cześć! Witam was po świętach w nowym artykule. Mam nadzieję, że każdy z was już odłożył na bok makowce i inne słodkości, którymi upychaliśmy się przez dwa dni! Dziś za oknem ponura pogoda, śniegu brak, a za to mamy nadmiar deszczu i silnego wiatru. Córeczka z żoną postanowiły udać się na małą drzemkę więc postanowiłem coś wyskrobać dla was, moi drodzy. Dziś odpowiemy sobie na pytanie, które zawarłem w tytule tego wpisu czyli: '"Nie za dużo tego wszystkiego?" - do czego to się odnosi? O tym przeczytacie już na dole! Miłego czytania. Słowem wstępu chcę was drodzy gracze polskiej sceny Role Play zapytać - czy aby nie za dużo tego wszystkiego? Dziś przeglądając portal jednego z projektów RP zauważyłem istną tęczę, wśród osób zalogowanych na portalu - kolorystyka skakała od automatycznej czerni czyli zwyczajnego usera, przed żółtych z wykupionym kontem premium, do tego kolory takie jak: fioletowy, czerwony, niebieski, pomarańczowy, zielony etc, etc. Na usta, aż ciśnie się pytanie: "Na cholerę?!". Te wszystkie kolory odpowiadają odpowiedniemu stanowisku, które dany gracz obejmuje w ekipie projektu. Pamiętacie dawne czasy? Administrator - Gracz. Tak to wszystko wyglądało i powinno wyglądać. Możecie teraz w tym momencie nazwać mnie istnym dinozaurem, ale przyznam wam rację, że czasem ta różnorodność i ta wszelka kolorystyka ma swoje idee i funkcjonuje jak dobra maszyna, ale to też w wyjątkach. Zacznijmy od początku. Gdy ja stawiałem swoje pierwsze kroki w świecie Role Play - to nie przypominam sobie bym spotykał takie osoby jak: Support, czy Moderator Serwera, GameMaster. Takie określenia były mi wtedy obce. Potrzebowałeś pomocy pisałeś do administratora na służbie i to wszystko. W późniejszym czasie spotkać można było już delikatny podział na administratorów, gamemasterów czy support - i to było jeszcze znośne, ale w dzisiejszych czasach można powiedzieć, że jest więcej rang niż ogólnie ludzi w ekipie projektu! Ja dopuszczam do siebie tą świadomość, że to wszystko musi funkcjonować, ale bez przesady - czy to, że ja mam rangę GM 2, a mój znajomy ma rangę GM 3 to czymś to serio może się różnić? Zauważyliście tutaj też pewnie określenie numerem stanowiska GM itd - zaraz do tego dojdziemy. Kontynuujmy naszą wcześniejszą myśl. Dziś przeciętny projekt posiada takie stanowiska: "Administrator > Developer > CM > GM > Support > Moderator > User" i mówimy tutaj o przeciętnym projekcie. Po co nam to wszystko skoro CM oraz GM to jest w praktyce to samo tylko zarząd projektu serio coś tam segreguje i wymyśla obowiązki i uprawnienia dla obu tych grup co jest naprawdę bez sensu i niczemu to nie służy. Byście nie myśleli, że się czepiam to opowiem wam sytuację gdy to chyba na, którymś HRV lub C-RP widziałem stanowisko "Administrator Techniczny" - i takie stanowisko ma sens bo obejmowały je osoby, które znały się na sprawach technicznych czyli można rzec od kuchni. Pomagały one graczom w problemach stworzonych przez elektronikę lub skrypt gry. Wtedy to wszystko ma sens - po co nam miliony rang o tych samych uprawnieniach tak naprawdę, a jedynie innych nazwach? Poświęcić chciałem jeszcze tylko chwilę na te oznaczenia przy stanowiskach - spotykałem się z czymś takim samemu będąc w ekipie, ale nie tylko. Masz problem, widzisz, że jakiś tam Szymon, który jest GM jest na swojej służbie - piszesz do niego, on poświęca Ci swój czas. Opisujesz mu problem i czekasz na jego ruch - wypociłeś na tą sprawę 20 minut swojego życia, a drogi pan Szymon odpisuje: "Sorry, nie mogę pomóc bo mam GM 1 stopnia" - i koniec. Skoro ekipa projektu postanawia kogoś przyjąć w swoje szeregi to po co robić jakieś poziomy uprzywilejowania? Jesteś GM to nim jesteś, nie ma czegoś takiego, że jesteś na służbie, widzisz jak ktoś używa niedozwolonych z regulaminem rzeczy, ale nie możesz go zbanować, ani nic podobnego bo masz najprostszy i najbeznadziejniejszy poziom pierwszy! No ej, bez jaj! Zostawiam was z tą myślą - piszcie w komentarzach swoje uwagi lub rozwińcie dalej tą myśl!
  12. 1 punkt
    To samo jest z dzisiejszym postępem cywilizacyjnym; nie przykładamy uwagi do ważnych rzeczy, zbywamy je w pewnym stopniu lub kwestionujemy je. Tak jest w przypadku teraźniejszego roleplay. Ale powiem Wam w (dla każdego znanej) tajemnicy, że gorszym sortem łatwiej manipulować a w dodatku trafnym powiedzeniem może być "jak se pościelisz tak się wyśpisz". Poprzez powyższy cytat mam na myśli twórców, którzy otwierając rozgrywkę dla graczy sami narzucają poziom. Wbrew powszechnie przyjętemu standardowi, który z każdym serwerem schodzi co raz niżej (którego Administratorzy to potomkowie kolejnych "upadających erpekowo" serwerów) nie trzeba iść za stadem i wyjść z czymś innym. Gracze tak samo jak nie lubią zmian w obecnie wyobcowanej e-przestrzeni tak samo uwielbiają zmiany w innych projektach. I nie powiem głupoty, że gdyby ktoś tylko (już) na starcie postawił jasne warunki rozgrywki, których łamanie grozi krytycznym banem to większość graczy przystałaby na te warunki jak na każdym innym serwerze, zaś twierdzenie że to tylko gra- to tak jak z grą w karty- każdy rodzaj gry ma swoje zasady, których trzeba przestrzegać. Nie prawdą jest (jak wielu uważa), że niemożliwym jest utworzenie serwera idealnego- prawdą natomiast jest to, że nie utworzysz serwera idealnego z ekipą, która uwielbia władze i odpierdalanie- to spotykamy na każdym możliwym serwerze, na którym każdy z Moderatorów czy Administratorów to zaplecze kilkudziesięciu stale grających graczy a ich dyskwalifikacja (z rangi) obcięłaby tą liczbę graczy o tyle o ile przybyło z mianowaniem ich na konkretne stanowisko. Prawdą jest, że nie stworzymy serwera idealnego, gdy będziemy słuchać graczy- bo jak wszyscy pamiętamy z lekcji historii taki rodzaj ustroju niesie ze sobą jedynie spuściznę i nic więcej. Co więcej- aby stworzyć idealny serwer (to jako Administrator) trzeba wejść na ten serwer samemu i pograć dłużej niż godzinę- bo tylko wtedy zobaczysz to co widzi zwykły szary gracz, ajć- to czego nie widzi a powinien (i nie, nie mam tutaj na myśli systemu gangów, firm, sikania, jedzenia, craftingu, pojazdów, nieruchomości- ale o tym kiedyś napiszę).
  13. 1 punkt
    Foxy RP

    Foxy-Roleplay

    Masz racje w tym co mówisz i zgadzam się z Tobą, jednak ja też mam swoje doświadczenia i jest w tym też drugie dno. Jeżeli cały serwer opiera się na skrypcie, tak aby gracz nie musiał nic robić to też szybko mu się to znudzi. RP to tryb gdzie działa głównie wyobraźnia. I masz racje że nie da się zadowolić każdego, bo co gracz to inne doświadczenia. Jednak ja wierzę w nasz sukces i widzę pewną lukę na scenie RP, którą należy wypełnić
  14. 1 punkt
    Foxy RP

    Foxy-Roleplay

    Możliwe że to się jeszcze zmieni, ale nie ukrywam że zależy nam też na surowości sampa w jakiejś mierze, na naszym discordzie nawet toczyła się dzisiaj na ten temat dyskusja że gracze nie za bardzo chcą aby wszystko co jest na serwerze było łatane skryptami, nie chcemy odgrzewać kolejnego kotleta tylko zachować trochę tego pierwotnego sampowskiego środowiska, a potem wedle graczy albo ujmować ze skryptu albo dodawać. Dla nas gracz jest najważniejszy i liczymy na to że oni zbudują klimat a skrypt będzie drugorzędną sprawą. Aby nie powtarzał się ten znany schemat gdzie skrypt jest perłą, ale gracze nie bawią się za dobrze na serwerze i on szybko upada to musi być dostosowane do człowieka.
  15. 1 punkt
    Admin

    Foxy-Roleplay

    GF'a się nie powinno z niczym łączyć a jedynie zoptymalizować kod, aby rozgrywka była stabilniejsza. Wtedy mamy przepis na udany sukces 😄
  16. 1 punkt
    Admin

    LS-STORIES.PL

    Coś Wam forum nie działa
×